Максималната мощност на електрическия прототип е 680 к.с.
VW представи официално тази неделя електрическия автомобил, с който ще се състезава в тазгодишното издание на планинското изкачване „Пайкс Пийк”. I.D. R Pikes Peak направи днес първите си обиколки на френската писта „Але” с Ромен Дюма зад волана.
Сърцето на електрическия прототип е двойният електродвигател, чиято максимална мощност достига 500 кВт (680 к.с.), а пиков въртящ момент – 680 Нм. И четирите колела са задвижващи, което прави възможно ускорението от 0 до 100 км/ч за 2,25 секунди.
„Резервоарът” на I.D. R Pikes Peak е литиево-йонна батерия. За съжаление германците не публикуват официалните ѝ характеристики, но са категорични, че от електроенергията, необходима за изминаването на 20-километровото трасе, 20% ще бъдат осигурени благодарение на регенерация при обратно ускорение.
Монококът на състезателния автомобил е карбонов, но за сигурността на Ромен Дюма се грижи стоманен ролкейдж. Въпреки това теглото на дългия 5200 мм автомобил е ограничено до 1100 кг., като това включва и пилота. Гумите са Michelin с размери 31/71-18.
I.D. R Pikes Peak бе представен официално в неделя, след което днес излезе на пистата „Але” във Франция за първите си обиколки. Трикратният победител в „24-те часа на Льо Ман” Ромен Дюма бе отговорен за шейкдауна. Предстоящ още тестове в Европа, след което екипът на VW ще продължи подготовката си в САЩ.
Тази година надпреварата в Колорадо ще се проведе на 24 юни.