Супер спортният автомобил дава началото на нова серия
Британската манифактура за спортни автомобили изстреля нов куршум и то какъв. Ние вече се настанихме в новия 720S, първият сюрприз - той владее 720 к.с. Въпреки че сърцето му всъщност не е по-голямо от 3,8 литра.
Автомобилите от сегмента на супер спортните автомобили, роили се изпод перото на McLaren, доскоро бяха екзотика. С обявяване на новото поколение Super Series, това, разбира се, би могло да се промени, защото това, което британците са поставили на колела, предизвиква характерното "имам-искам -усещам". McLaren 720S скъсява разстоянието между предшественика 650S и Hypercar P1. 720 к.с., както подсказва и името, са записани в техническите характеристики. 41 % са новите конструктивни решения в двигателя (тип M840T), празнично боядисан в червено, който тупти зад решетката на кърмата и черпи енергия от четирилитров обем. Това е достатъчно, спринтът от 0 до 100 катапултира за 2,9 секунди и вдига от 0 до 200 км/ч само за 7,8 секунди. 341 км са пределът.
200 км/ч от покой
Без значение от кой ъгъл ще погледнете един спортен автомобил, всеки детайл е сам по себе си едно произведение на изкуството. Вземете например извитите LED задни светлини, летящите врати с двойни стени, кожения салон в алкантара или украсения с карбонови елементи волан. Дизайнерът Роб Мелвил заедно с екипа си е свършил страхотна работа. Дали е черпил вдъхновение от личния си автомобил, Honda FR-V? Вероятно не. "Например вдъхновението може да бъде военният джет F1. Искахме колата още в покой да изглежда като при 200 км/ч", разкрива Мелвил. "Това, което правим е следното: Ние вземаме всичко, което ни допада и искаме да го имаме в един спортен автомобил и след това го правим реалност", така той с прости думи, представи работата си.
Малко техника се крие зад красивата одежда. "Целта на аеродинамичните мерки е да бъде удвоена ефективността", заяви Хуон Бейкър, директор на супер серията. Което значи около 50% повече притискателна сила при 650S; благодарение на въздушното налягане се подобрява балансът на задния мост по време на спиране. Това включва по-ефективно охлаждане, нови турбокомпресори, дрейф режим и изцяло ново шаси с така наречената система Pro Active Chassis Control System. Задната част е по-широка с 28 мм в сравнение с 650S, покривът е с 3 мм по-нисък. 720S се простира на дължина над 4,54 метра и лежи на асфалта с широчина (заедно с огледалата) 2,16 метра.
Подобно на побратимите си, новият супер спортен автомобил е изграден върху Monocage – разбира се, McLaren изцяло е модифицирал карбоновото шаси и го нарича Monocage II. То е станало по-леко и по-твърдо от старото. Новият спортен автомобил ще тежи само 1283 кг (празен). Това според McLaren са 18 кг по-малко в сравнение с подобно оборудвания 650S.
McLaren 720S като всекидневен спортен автомобил
Въпреки всички успешни технологични трикове, целта на инженерите беше да бъде конструиран супер спортен автомобил за вседневна употреба. Така, новият има не само Noselift функция и двойни летящи врати, които със своя 80- градусов ъгъл на отваряне, улесняват качването, но той има също така и изключително тънки A-, B- и C-колони. Марк Винелс, изпълнителен директор производство описва нещата така : "720S може да бъде паркиран като обикновен седан, никой спортен автомобил по света не притежава такава маневреност ". Господата от McLaren обещават дори 360 градуса видимост. И това е истина, във всички посоки може спокойно да се гледа, без да има каквито и да са препятствия.
Въпреки че със сигурност си заслужава да задържим погледа в кокпита, който характерно за марката е редуциран. Особено впечатляващ е инструментариумът, където не само, че фонът на дисплея се оцветява при превключване в режим Track, а той дори изцяло се прибира в арматурното табло, като остава само един малък процеп като дисплей.
Ultimate Series от 2019
Специалистите от McLaren ясно заявяват, че никога няма да пуснат истински McLaren за по-малко от 128 000 паунда. Добре, ние никога не бихме си помислили, че един 720S ще се нареди ценово много под цената на стартиращия 540C. Удоволствието да карат 720S ще струва на германските клиенти 247 350 евро. Какво друго успяхме да узнаем, това е насрещният план до 2022, който британският производител на спортни автомобили нарича Track 22. Планът включва пускане на 15 нови автомобила през следващите пет години, като половината от тях хибриди, както и един изцяло електрически спортен автомобил. Ultimate серията влиза в производство от 2019 година, ще бъде произведен и нов триместен Hyper GT, лимитиран до 106 бройки. За реализирането на всички тези мерки ще бъдат инвестирани един милиард паунда . Не се притеснявайте, все пак иде реч за удоволствието от шофирането. Автономното шофиране и в бъдеще няма да намери приложение в McLaren, това е гарантирано.
В нашата галерия ще можете да видите новия британски супер спортен автомобил от всички ъгли, така, че да можете да придобиете по добра представа за старта на новата супер серия на McLaren.