Това новото Baby Bronco на Ford ли е, питат се феновете
Бразилското дъщерно дружество на Ford представи новия Troller Т4. Якият офроудър разбуни мечтите и желанията на феновете за емоции извън пътя.
Не от вчера марката Troller е позната на заклетите офроуд ентусиасти. Основан през 1995 г., бразилският производител жъне успехи на южноамериканския пазар точно само с един модел: Troller Т4 (базиращ се на T4 Pickup Pantanal, като не вземаме предвид само формата). Бразилските клиенти ценят Troller Т4, заради неговата издръжливост. Разпознаваемият на пръв поглед Troller T4, моделиран като Jeep Wrangler, е проектиран да издържа както в градската джунгла, така и в блатата на дъждовните гори.
Troller T4 – вдъхновен от Jeep
Първото поколение Troller Т4 е изглеждал като Jeep Wrangler, принципно като отворен модел с две врати, върху който е бил поставен мек или твърд покрив. Под култово ъгловатата каросерия (от устойчива на корозия пластмаса) Troller Т4 носи стабилна решетъчна рама и предни и задни неподвижни твърди оси - Dana. Досега Troller Т4 се задвижваше от трилитров турбодизел на бразилския производител MWM.
Също както и производителя на двигатели MWM, междувременно беше погълнат от американския концерн Navistar (някогашен International Harvester), така и американският автомобилен гигант Ford отвори чековата книжка и пое Troller. Причината за инвестицията са драстичните вносни мита в Бразилия, които правят целия автомобил и неговите компоненти, внос например от САЩ, изключително скъпи и по този начин го прави почти непродаваем.
Сега Troller представи за пръв път разработения под управлението на Ford модел, който освен това се нарича също и Troller T4. Развойната дейност е насочена предимно към каросерията и задвижването, шасито на Troller Т4 с решетъчната рама и двете твърди оси остава непроменено. Под предния капак тупти сърцето на нов 3.2-литров турбо дизелов двигател, който също е производство на MWM.
Troller T4 с 3,2-литров дизел
3.2- литровия турбо дизелов мотор в Troller Т4 генерира до 160 к.с. и 450 Нм въртящ момент, на разположение е и опция със 170 к.с. и 550 Нм. Премоторизирането е необходимо и поради по-строгите закони за емисиите, двигателя MWM MaxxForce 3.2H в Troller T4 защити стандарта Eвро 5 и е куплиран с шестстепенна трансмисия.
Въпреки това, най-очевидната промяна в Troller T4 е каросерията. Дори по размери да наподобява предшественика си, интериорът разполага с много повече пространство. За тази цел каросерията се разширява навън до размерите на досегашните калниците. Освен това, каросерията на Troller Т4 сега вече е в затворено изпълнение - Cabrio офроудърите вече не са на мода в Бразилия. Новият дизайн осигурява повече комфорт чрез намаляване на шума в интериора и повишената безопасност при преобръщане. Беше монтирана също така и по-добра спирачна система, Troller Т4 сега е качен върху 17-цолови джанти.
Колко е важна темата – терен за Troller, показват и детайлите. Позиционираните доста високо въздухозаборници, които ги има вече и при стандартното изпълнение, за по-дълбоко газене могат да бъдат изтеглени с помощта на допълнителен аксесоар - тип шнорхел до височината на покрива. По същия начин за истински офроуд е и фабрично монтираната лебедка.
Новият Bronco ли е Troller T4
Немалко фенове биха желали Ford да превърне в дела десетгодишните си обещания: През 2004 г. Ford представи на автомобилно изложение в Детройт концепта Bronco, който и до днес е мечтата на феновете. Новият Troller Т4 показва определено сходство с някогашния концепт. Въпреки това Troller Т4 продължава да се предлага изключително само на бразилския пазар.
От страна на производителя, все още няма информация за цени. Разбира се, всеки който си мисли, че Troller Т4 е евтино удоволствие, вероятно греши: предшественикът на Troller Т4 струва при дилърите 96 844 бразилски реала, което прави около 31 500 евро.