Оборудван със системата Lexus Multi Stage Hybrid, която преобразява динамиката
Автомобилното изложение в Женева бе домакин на международния дебют на новия Lexus LS 500h, пълнохибридната версия на новия флагман на Lexus. Моделът, показан скоро след премиерата на бензиновата туинтурбо V6 версия LS 500 по време на автомобилното изложение в Детройт (NAIAS), e още една демонстрация на начина, по който Lexus преобрази представата за луксозен седан, предлагайки съвършено съчетание от смел дизайн, спираща дъха динамика и изтънчена визия, която грабва въображението на младите и предприемчиви клиенти.
Дизайнът на автомобила успешно комбинира предимствата на дългото междуосие, характерно за четириврат луксозен седан и купе формите, позиционирайки LS идеално между растящите сегменти на седани и купета.
Вътрешното пространство също е повлияно по най-добрия начин от новия подход, фокусирайки се върху „прогресивния комфорт“ чрез интерпретации на традиционна японска естетика и майсторска изработка, пречупени през призмата на модерния, луксозен и иновативен автомобилен интериор. Детайли, като традиционни орнаменти по страничните панели на вратите, донесоха престижната награда за дизайн ‘EyesOn’ по време на автомобилното изложение в Детройт по-рано тази година.
Замислен като новия връх в глобалната моделна гама на Lexus, LS надминава класическите очаквания към луксозен автомобил. Главният инженер Тошио Асаи разкри: „Разработването на флагман модел изисква изключително разчупване на стереотипа. Вместо да се водим по установените правила за създаване на луксозен автомобил, ние си поставихме за цел да представим на света иновативен, емоционално зареден и чувствен модел, който ще привлече погледите на клиенти от другите луксозни автомобили с изцяло новите ценности, които предлага и изповядва.“
LS 500h е оборудван с новата система Lexus Multi Stage Hybrid – хибридна технология, която преобразява динамиката и усещането зад волана. Новото задвижване предлага много по-добра реакция при подаване на газ и по-завлядяващо, линейно ускорение, особено от статично положение. Същевременно, задвижването запазва свойствата си за изключителна горивна ефективност и ниски емисии, които Lexus Hybrid Drive традиционно осигурява.
Конфигурацията се състои от 3,5-литров V6 Dual VVT-i бензинов двигател и два електромотора, които заедно генерират обща системна мощност от 359 к.с / 264 кВ. В Европа LS 500 ще се предлага само във версия със задвижване на четирите колела, докато LS 500h ще може да се поръчва и във версия със задвижване на задния мост.
LS 500h е създаден на базата на новата платформа на Lexus – Lexus Global Architecture – Luxury (GA-L), която осигурява нисък център на тежестта и оптимално разпределение на теглата, допринасяйки за изключителната стабилност и управление на автомобила, които, от своя страна, награждават водача с позитивни емоции зад волана. Високата якост на шасито позволява на новото multi-link окачване да бъде настроено така, че да осигури още по-добра комбинация от управляемост и комфорт – нещо, за което LS е световно признат. В Европа, Адаптивното променливо окачване (AVS) с въздушни възглавници е стандартно оборудване във високите спецификации.
Динамичните характеристики на автомобила са допълнително подобрени чрез обединяването на спирачната, кормилната и системата за стабилност в единна система за управление - Lexus Dynamic Handling.
За впечатляващите резултати по безопасност са въведени нови, модерни технологии. Пакетът системи за активна сигурност Lexus Safety System+ включва и нова функционалност – първата в света система за интуитивно разпознаване на пешеходци с активна намеса в управлението.
Omotenashi – термин, описващ уникалното чувство за японско гостоприемство, е заложено дълбоко в шепотно спокойния и изключително луксозен интериор. Върховият комфорт е стандартен, както за предните, така и за задните седалки с множество възможности за електрическа настройка, охлаждане и масаж. Освен това, като опция се предлага и конфигурация на задните седалки, включваща подложка за крака и най-щедрото пространство от всеки LS до сега. Видимо, новия LS 500h е по-дълъг дори от дългата база на текущото поколение LS. Междуосието е увеличено от 3090 мм на 3125 мм.
Майсторската изработка Takumi на Lexus допринася и за изключителното качество на интериора в LS 500h – луксозни нови тапицерии, материали и детайли, включително нов метод за изглаждане на неравностите и Kiriko стъклена орнаментика във вътрешните панели на вратите.
Технологии на въображението
• Пълнохибридна система с 3.5-литров V6 Dual VVT-i бензинов двигател и Lexus Multi Stage хибридна система
• LS 500 с нов туин-турбо V6 двигател и 10-степенна автоматична трансмисия
• Lexus Safety System+ с нови модерни технологии
Пълнохибридно задвижване с 3,5-литров V6 Dual VVT-i бензинов двигател
Хибридната система Lexus Multi Stage Hybrid в LS 500h съчетава 3.5-литров V6 Dual VVT-i бензинов двигател с два електромотора, които заедно генерират обща системна мощност от 359 к.с / 264 кВ.
Двигателят се възползва майксимално от Dual VVT-i технологията, с режими на отваряне на клапаните, прецизно настройващи се спрямо режимите на шофиране, което гарантира висок въртящ момент във всички работни диапазони.
Мерките, намаляващи загубите при триене и съответно увеличаване на ефективността на двигателя включват използване на тесни и олекотени гърбици на валовете и ангренажни вериги с ниско съпротивление, докато системата за директно впръскване D-4S спомага за оптималното образуване на горивна смес, допълнително допринасяйки за отличната икономия на гориво.
Lexus Multi Stage Hybrid System
Новият LS 500h е оборудван с Lexus Multi Stage Hybrid System, иновативна технология, която преобразява динамиката на хибридното задвижване.
Системата добавя 4-степенна скоростна кутия към Lexus Hybrid Drive, която съчетава 3,5-литров V6 бензинов двигател с два електромотора. Резултатът е по-директна обратна връзка от командите на водача и повишено удоволствие от динамичните способности на автомобила, без негативно влияние върху плавното и ефективно задвижване, с което се славят хибридите на Lexus.
При стандартния пълнохибриден автомобил, мощността на двигателя се допълва от електромотора през редукторна предавка, но с новата Multi Stage Hybrid система, мощността от V6 бензиновия двигател и хибридната батерия могат да бъдат умножени чрез 4-степенна предавателна кутия, която позволява много по-голяма мощ при ускорение от място, постигайки спринт от 0-100 км/ч за 5,4 секунди. Същевременно, движението с висока скорост се случва при по-ниски обороти на двигателя и предлага възможност за шофиране в електрически (EV) режим при скорост до 140 км/ч.
Дизайнът на системата разполага multi-stage предавката непосредствено след модула за разпределяне на мощност (power-split device), в съосие с коляновия вал на двигателя. Въпреки че кутията разполага с 4 фиксирани предавки, системата прави допълнителна симулация на предавателни числа към всяка една предавка, предлагайки усещане от шофиране на 10-степенна трансмисия. С нарастване на скоростта на автомобила, оборотите на двигателя я следват с линейно и директно поведение на ускорение, освободени от „ластичното“ чувство, познато от повечето безстепенни (CVT) трансмисии. В 10-степенния диапазон, CVT управлението позволява движение с висока скорост при ниски обороти за тихо, плавно и ефективно придвижване.
В допълнение, трансмисията предлага и усъвършенствана версия на AI (изкуствен интелект) управлението на предавките, познато от стандартните автоматични трансмисии. То обещава интелигентен и оптимален спрямо условията избор на предавка, например при движение по наклон. Системата разполага и с DMI индекс (Индекс за поведение на водача), който предвижда стила на шофиране, елиминирайки необходимостта от ръчно избиране на режим на шофиране.
Благодарение на архитектурата на Multi Stage Hybrid системата водачът може да управлява ръчно предавките на автомобила в режим M, използвайки перата за смяна на предавки от волана – изцяло нова функционалност за хибридите на Lexus. Благодарение на координирания контрол на устройството за разпределение на мощност (PSD) и трансмисията, смяната на предавките става мигновено.
Литиево-йонна хибридна батерия
LS 500h е оборудван с компактна и лека литиево-йонна хибридна батерия. Тя е с 20% по-малка в сравнение с никел-метал-хидридната, позната от текущия LS 600h, но разполага с по-висока енергийна плътност. Тя увеличава багажното пространство с 25 литра (спрямо LS 600h).
Използването на литиево-йонна технология намалява теглото на батерията, допринасяйки за подобрената обща маса на автомобила, което, от своя страна, рефлектира върху разхода на гориво, вредните емисии и управлението.
Това е първата хибридна батерия на Lexus, която разполага със сателитна система, която следи волтажа на клетките дистанционно – модулът е разположен на отделно място от компютъра на батерията. Това позволява по-ефективно използване на незаетото пространство в батерията, разполагайки окабеляването и охлаждащата система вътре.
LS 500 с туинтурбо V6 двигател
LS 500 е задвижван от нов туин-турбо 3,5-литров V6 бензинов двигател, съчетан с 10-степенна автоматична трансмисия – за първи път в луксозен седан. Високоефективните турбокомпресори и технологията за бързо изгаряне постигат динамичните характеристики на V8 двигателите – 420 к.с/310 кВ и максимален въртящ момент от 600 Нм, но в комбинация със забележителна ефективност.
10-степенната автоматична трансмисия на LS 500, позната от луксозното купе LC 500, е класически автоматик с хидравличен трансформатор, но с времена за смяна на предавки, сходни с тези на скоростните кутии с двоен съединител. Широкият диапазон на работа, възможен благодарение на близките предавателни числа, е идеален за всички режими на шофиране.
Водачът може да превключва предавките ръчно, но много предпочитат да се доверят на усъвършенстваната електронна система за управление, която предвижда командите на водача и избира оптималната предавка, следейки ускорението, спирането и страничното ускорение.
При ускоряване от място, близките предавателни числа на ниските предавки и скъсено време за смяна обещават спиращо дъха ускорение. Туин-турбо двигателя работи отлично във високите предавки, правейки шофирането релаксиращо, а при необходимост реагира мигновено, без забавяне в низходящото превключване, за максимално ускорение.
Lexus Safety System+ с нова иновативна функционалност
LS е оборудван с Lexus Safety System+, която вече включва допълнителна функционалност. Тя увеличава пакета активни системи за безопасност, които спомагат за предотвратяването на инциденти, покривайки рисковете от четирите най-често срещани типа: удар отзад, сблъсък с пешеходци; инциденти в следствие на напускане на лента и инциденти на кръстовища. Нейната работа представлява комбиниране на информация от сензори в автомобила, включително стерео камери, които правят мониторинг на движението около него.
Системата включва първата в света интуитивна система за разпознаване на пешеходци с активна намеса в управлението. Ако тя разпознае пешеходец пред автомобила и сблъсъка е счетен за неизбежен, автоматично прилага спирачно усилие и прави маневра встрани от него, придържайки се в лентата на движение. Водачът ще бъде предупреден със светлинен сигнал на мултиинформационния дисплей пред него.
По отношение на пасивната безопасност, усилената структура на LS гарантира висока степен на безопасност за пътниците в него, а в допълнение разполага и с 14 въздушни възглавници.
Lexus CoDrive, високотехнологична система за подпомагане на водача, също прави своята премиера в новия LS. Тя осигурява контрол на управлението в зависимост от желанията на водача, включително при продължително шофиране по магистрала.
Спираща дъха динамика
• Новата глобална платформа на Lexus (Lexus Global Architecture – Luxury) предлага превъзходна возия, управление, комфорт и тишина в купето
• По-добра маневреност и стабилност на автомобила благодарение на ниския център на тежестта
• Стратегическа употреба на усилени и олекотени материали
• Multi-link предно и задно окачване, настроено за стабилно управление и максимален комфорт
• Адаптивно променливо окачване, Въздушно окачване, Активни стабилизатори, Интегрирана система за динамична устойчивост на автомобила (VDIM) и Lexus Dynamic Handling обещават сигурно и комфортно управление, както и стабилна задна част на автомобила
Платформа Lexus Global Architecture – Luxury (GA-L)
Повече отвсякога водачите на луксозните седани изискват отлично пътно поведение и динамика, без да правят компромис с комфорта – един от най-трудните баланси за постигане в автомобил, но новата GA-L платформа на Lexus отговаря на очакванията. Платформата направи своя дебют в купето LC и сега, с удължено междуосие, осигурява основата на новия LS.
GA-L е най-високоякостната платформа, създавана някога от Lexus. Тя осигурява отлична база за подобрено управление, рафинирана возия и тишина в купето. Дизайнът на GA-L позволява нисък център на тежестта, като по-голяма част от масата, включително двигателя и пасажерите, са разположени в по-централна и ниска позиция спрямо шасито. Това има директно отражение върху управлението, стабилността и комфорта, както и обещава по-завладяващо и динамично изживяване зад волана.
Характеристиките за безопасност при удар са залегнали дълбоко в основата на разработване на платформата. Деформацията на пасажерската кабина и поглъщането на енергия от сблъсък към пасажерите са сведени до минимум. Здравината на купето е подсилена благодарение на нов начин на свързване, употреба на по-леки и устойчиви на усукване материали, както и алуминиеви подсилващи греди в броните.
Multi-link окачване, настроено за стабилно и комфортно управление
LS притежава легендарно окачване, но Lexus съзря възможности за допълнителни подобрения.
Предното окачване е с двойни шарнири на горните и долни носачи, които позволяват контрол на дори най-малките движения на волана, както и предаване на обратна връзка от пътя. Освен споделяне на усилията, тази архитектура оптимизира геометрията, за да увеличи контрола върху колелата и да осигури по-прецизно управление. Отзад, тези шарнири са подменени с тампони, за върхов комфорт на возене.
За да бъде намалена общата маса, което допринася за по-добра управляемост и комфорт, окачването е изработено предимно от алуминий.
Смел дизайн
Луксозен седан с отличителен купе-силует, акцентиращ върху динамичното представяне и привличащ по-млади клиенти
• Снижен купе-профил, който не компрометира вътрешното пространство и комфорт за пътниците отзад
• Новият LS е по-дълъг и нисък от предшественика си - предлага се единствено във версия дълга база
• Нова интерпретация на вретеновидната предна решетка
Следвайки „Yet” философията, която напътства дизайнерската посока на следващото поколение LS, Lexus създаде автомобил, който предлага пространство и комфорт на престижен три-обемен седан, но в стилния силует на четириврато купе – визия, която привлича вниманието на по-млади клиенти в луксозния сегмент.
Дизайнерите на Lexus са използвали пълния потенциал на ниския център на тежестта и оптимално разпределение на маси, които GA-L платформата на LS предлага, за да създадат нисък профил и дълго междуосие, придавайки на автомобила издължена, обгръщаща пътя визия. В сравнение с текущия LS, новият модел е с 15 мм по-нисък, а предният и задният капак са съответно с 30 и 40 мм по-ниски. Новият LS се предлага единствено във версия дълга база с междуосие от 3,125 мм, с 35 мм по-дълго от това на сегашната дълга база LS 600h L.
Интериор, вдъхновен от Omotenashi
• Приветстващ и просторен дизайн на купето, вдъхновен от Omotenashi, уникалното усещане от японското гостоприемство
• Специален фокус върху комфорта и лесния достъп на задните седалки
• Изключителни мерки за постигане на върхово обезшумяване в купето
• Аудиосистема Mark Levinson 3D Surround
Приветстващ и луксозен интериор
Omotenashi, японската концепция за гостоприемство, е почерк, който може да бъде откриет във всички поколения на LS. В контекста на луксозния автомобил, той представлява грижа за водача и пасажерите, предвиждане на техните нужди, осигуряване на комфорт и предпазване от всякакъв тип опасности.
При новия LS, създаването на нов стандарт за флагман лукс е не просто добавяне на повече допълнително оборудване. Вдъхновен от Omotenashi, Lexus се стреми да създаде купе, което посреща и обгръща пътниците с грижи, а с шофьора се отнася като с партньор. Мотото на дизайнерския екип, който създаде интериора, бе „прогресивен комфорт“.
Новият дизайн на седалките, включително електрическа настройка в 28 посоки, подгряване, охлаждане и масаж, описват комплексността на подхода.