Всъдеходът най-накрая получи подобаващо лице като член на фамилията
Jeep представи на автомобилното изложение в Детройт изцяло реновирания Cherokee. Наред със свежата визия, мощният двигател с 270 к.с. също е нов. Cherokee най-накрая получи подобаващо лице, което го характеризира като член на семейството.
Добър автомобил, но визията.нещо… Такива и подобни (по-любезни) бяха коментарите на агитката на традиционните Jeep фенове, когато през 2014 дебютира актуалният Cherokee. Феновете на модела, позициониран между Wrangler и Grand Cherokee, вече бяха свикнали да са разочаровани, защото всичко, което стъпи след легендарния Jeep Cherokee XJ от 80-те години на миналия век, определено надхвърли масовия дизайн, незабравяйки странния дизайн на Cherokee KJ. Но сегашният Cherokee, с моделен код KL, надмина всички очаквания.
И най-вече заради лицето, с форма на заострена лодка и дизайн с четири очи на разположените един под друг фарове, не може да се установи връзка с останалата част от моделната гама. Успехът на продажбите в Германия е сравнително предвидим, особено след атрактивния Compass в програмата се промъкна модел, който не е толкова чужд на визията на марката.
Cherokee с широкомащабен фейслифт
По време на традиционното обновление в средата на моделния цикъл Jeep неочаквано се зае трайно да реши и проблема с муцуната. Резултатът извоюва уважението на споменатите традиционалисти и им даде повод да се радват. Защото цялата фронтова част беше подложена на радикално лечение. Капакът се раздели с извитата линия и се сдоби с ръб нагоре към калника, според актуалната тенденция на модата. Бронята е изместена доста нависоко, решетката, която традиционно има седем слотове, вече няма толкова впечатляващи чупки. Най-вече едноделните големи фарове носят удовлетворение във визията на Grand Cherokee и класически дизайнерски език, фаровете за мъгла се връщат отново в малките, кръгли гнезда в бронята.
Задната част запазва универсална форма. Табелата с номера вече е вградена в задната врата, а не както досега в задната престилка. Оптичната защита определено значително е увеличена, а накрайниците на изпускателните тръби са по-кръгли. С новата графика на LED задните светлини задният дизайн сега изглежда определено по-впечатляващ. Светлините в предната част също са LED, като късите и дългите се надпреварват и светят като Bi-LED, фаровете за мъгла са заложили на съвременните технологии.
Новата врата на багажника е изработена от лек композитен материал и има опционално автоматично отваряне, когато собственикът се приближи към нея. Новия Cherokee ще стъпи и с версия Trailhawk, Jeep така именува вариантите на всяка серия, които благодарение на допълнителните конструктивни мерки, са особено подходящи за офроуд.
Нов четирицилиндров двигател вероятно за Европа
Интериорът също е подложен на козметично лечение, което включва нова черна облицовка. Cherokee също се радва на най-новото поколение UConnect с връзка към Apple и Android смартфони. Освен това, подобно както в Renegade, в долната част на централната конзола е разположен селекторния ключ за различните режими на шофиране, както и допълнително място за съхранение. Междувременно и електронното управление на автоматичната деветстепенна трансмисия също е актуализирано.
Най-същественото при фейслифта е новият бензинов двигател под капака. Двулитровият четирицилиндров двигател, в който както главата, така и блокът са изработени от алуминий, има директно впръскване и двойно турбо. Двулитровият двигател с мощност 270 к.с. може да измести невероятно популярния у нас 3,2-литров V6 с почти идентична производителност, който остава в американската програма. Основен двигател за САЩ и други пазари остава 2.4-литровият четирицилиндров със 180 к.с., който не се предлага в Западна Европа. В Детройт все още няма информация за бъдещето на дизеловия двигател в Cherokee за местните пазари.