Eдна автомобилна легенда и един легендарен стил на живот поемат към бъдещето
- Легендарно родословие - харизматичният дизайн на новия Multivan следва гените на легендарните си предшественици
- Изцяло електрически в града - новият Multivan излиза на пазара с първото в историята на модела plug-in хибридно задвижване
- Автоматично превключване – стандартното оборудване на всички версии на Multivan включва трансмисия с два съединителя (DSG)
- По-висок комфорт и безопасност - за първи път Multivan предлага възможност за частично автономно управление с помощта на „IQ.DRIVE Travel Assist“
- Новият Multivan ще дебютира на пазара през втората половина на годината в нормална и удължена версия
- С до 25% по-леки – индивидуалните задни седалки позволяват гъвкава схема на подредба чрез новата система от релси на пода
- Универсално приложение - новата задна маса може да се мести между всички редове седалки и да се използва като централна конзола отпред
-Без скоростен лост и лост на ръчната спирачка – дигиталният интериор освобождава повече пространство за водача и пътника отпред
Едва няколко от предлаганите на пазара съвременни автомобили могат да се похвалят с подобен култов статут. И само един от тях е микробус - Multivan. Наскоро Volkswagen Лекотоварни автомобили отбеляза световната премиера на изцяло новото като цялостна концепция поколение на бестселъра. За първи път новият „Bulli” използва основата на модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB) на Volkswagen и прави огромен технологичен скок напред. Една от съществените новости е включването в гамата на версия с plug-in хибридно задвижване, което ще даде възможност на Multivan да изминава определен пробег с нулеви емисии (Zero Emission Vehicle). Наред с това, оборудването на новото поколение ще включва най-новите разработки в сферата на електронните системи за асистенция на водача, цифровото управление на функциите и инфотейнмънт системите.
Напредъкът в областта на активната и пасивна безопасност също е впечатляващ. Еволюцията на емблематичния с легендарните си гени дизайн на Multivan отразява усъвършенстваните до съвършенство в продължение на уникалната 70-годишна история форми и категорично идентифицира новото поколение на модела като пряк потомък на легендарния "T1".
Volkswagen Лекотоварни автомобили отбелязва началото на нова ера в своето развитие със световната премиера на седмото поколение на Bulli. Предстои ново десетилетие, което ще носи отпечатъка на повсеместната електрификация на задвижването и от началото на серийното внедряване на системите за автономно шофиране.
В този контекст, гамата на новото поколение ще се опира на три основни продуктови стълба – моделната линия на Т7 Multivan, лекотоварната серия T6.1 и серийните версии на ID.BUZZ, които ще отбележат своята пазарна премиера през втората половина на 2022 година.
Значим и определящ успеха на модела е всеки един от тези стълбове – във вариантите Transporter и Caravelle „T6.1“ ще запази своята роля на професионално лекотоварно превозно средство, докато California 6.1 ще продължи да утвърждава култовия си статут на уникален за пазара кемпър модел. Лайфстайл ванът ID.BUZZ и специано разработеният за специфичната среда на големите градове ID.
BUZZ Cargo на свой ред са два напълно електрически модела, който се насочват към завладяването на нови територии и бъдещи пазарни сегменти за марката. Още през тази година новият Multivan ще поеме своите задачи на многофункционално и универсално транспортно средство именно в тази насока - във версията Multivan eHybrid с plug-in хибридно задвижване, той ще може да изминава определен пробег изцяло на електричество и с нулеви локални емисии (Zero Emission Vehicle). В същото време, благодарение на превъзходния си цялостен автономен пробег, моделът е превъзходно предложение за пътуване на дълги разстояния.
Багажното пространство с внушителен обем до 4053 литра може с лекота да се справи с всяка семейна транспортна задача и с превоза на всевъзможно спортно оборудване, което не достига размерите на безмоторните самолети и ветроходните яхти. Всъщност и техният превоз не е проблем за новия Multivan, който е в състояние да тегли прикачни товари с тегло до 2000 килограма. Новото поколение на Multivan ще излезе на пазара през второто полугодие на 2021 г.
Multi Utility Vehicle – един ван, безброй възможности и приложения
С предлаганото с до седемместен пътнически капацитет и в трите версии на изпълнение „Multivan”, "Life" и "Style" ново поколение, Volkswagen Лекотоварни автомобили пренася един наистина легендарен автомобил и стил на живот в свързаното и дигитализирано ежедневие на днешния и утрешния ден.
Става дума за пълноценен многофункционален модел, за MUV (Multi Utility Vehicle), предназначен предимно за семействата и хората с активен стил на живот и способен да се справи с безброй мобилни задачи и транспортни приложения с изцяло новоразработената концепция на пътническото и товарното пространство. Това важи в още по-голяма степен за удължената версия с още по-голямо товарно пространство на новия Multivan, която Volkswagen Лекотоварни автомобили ще предложи паралелно с базовата версия на модела.
Наред с това прогнозите сочат, че благодарение на своята многофункционалност и висококачественото изпълнение на интериора, новото поколение на Bulli ще разшири пазарния дял на модела в сегментите на бизнес микробусите и луксозните шатъл превози.
Нулеви локални емисии – първият Multivan с рlug-in хибридно задвижване
Една от най-важните точки в заданието на развойните инженери при създаването на новия Multivan, бе изискването за пускане в серийно производство на вариант с рlug-in хибридна система за задвижване – важно предимство, с каквото неговият предшественик не притежаваше и което съчетава възможностите за градско шофиране с нулеви локални емисии и пътуването на много дълги разстояния с нисък общ разход на гориво.
Версията на Multivan с рlug-in хибридна система на задвижване носи допълнителното обозначение eHybrid, а сумарната системна мощност на електромотора и бензиновия турбо двигател (TSI) възлиза на 160 кВт/218 к.с.
Благодарение на литиево-йонната акумулаторна батерия с енергиен капацитет 13 кВтч, новият Multivan eHybrid е напълно в състояние да се справи с типичния средностатистически ежедневен пробег на изцяло електрическа тяга.
Така например, според проучване на германското Федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура, пробегът при 95% от всички ежедневни пътувания с автомобил в страната не надхвърля 50 километра. Рlug-in хибридната система на задвижване на Multivan eHybrid е проектирана така, че да потегля по подразбиране на електрическа тяга и по този начин автоматично да покрива по-кратките разстояния с нулеви локални емисии, а икономичният TSI двигател се включва едва при увеличение на скоростта на движение над 130 км/ч.
Три четирицилиндрови турбодвигателя – два бензинови и един турбодизелов
Освен във версия с хибридно задвижване, новото поколение на Multivan с предно предаване ще се предлага и в два варианта с четирицилиндрови бензинови турбодвигатели с максимална мощност 100 кВт/136 к.с. и 150 кВт/204 к.с. Четирицилиндровият турбодизелов вариант (TDI) с максимална мощност 110 кВт/150 к.с. ще се присъедини към гамата през следващата година.
Aвтоматично превключване – всички версии на новия Multivan са оборудван стандартно с DSG трансмисия
Всички варианти на задвижване на новия модел са съчетани стандартно с трансмисия с два съединителя (DSG). Шестстепенната DSG с означението DQ400E на версията eHybrid е специално разработена за рlug-in хибридната система за задвижване трансмисия, която формира изцяло интегриран модул с тяговия електродвигател. При TSI версиите и очаквания на по-късен етап TDI ще се използва 7-степенна DSG трансмисия. За първи път в Multivan управлението на трансмисиите ще се осъществява „by wire” – без механична връзка между скоростния лост и механизма, което дава възможност за много леко и удобно превключване на предавките посредством малко лостче за управление на DSG на арматурното табло.
Частично автономно движение – първият Bulli със система IQ.DRIVE Travel Assist
Функционалният обхват на асистиращите системи също е значително разширен, като в зависимост от версията и нивото на оборудването, новият Multivan е в състояние да предложи над 20 различни електронни възможности за асистенция на водача.
Част от стандартното оборудване на всички версии на модела са Car2X (система за предупреждение за локални опасности на базата на обмен на данни с пътната инфраструктура), системата за наблюдение на зоната пред автомобила „Front Assist“, включваща функция за аварийно спиране в градски трафик City, асистенция при избягване с препятствие на пътя с новия асистент за завиване, функцията за разпознаване на пътни знаци, системата за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение „Lane Assist“ и системата за круз контрол.
Една от иновативните нови системи е „IQ.DRIVE Travel Assist“, която позволява частично автономно шофиране в целия диапазон от 0 до 210 км/ч. При "IQ.DRIVE Travel Assist" функциите на новия круз контрол с превантивно действие ACC (Adaptive Cruise Control) и функцията за асистенция на водача при поддържане на лентата за движение Lane Assist се обединяват, осигурявайки едновременен контрол на скоростта и дистанцията (в надлъжно направление) и на управлението в лентата (в напречно направление), увеличавайки значително комфорта и безопасността на пътуването на среднодълги и на по-продължителни маршрути.
Харизматична външност – продължение на генетичната линия в дизайна на най-прочутия микробус на планетата
Макар дизайнът да е изцяло нов, той си остава „категоричен Multivan”. Стилистиката на новото поколение е уникална по рода си, защото традициите на тази моделна линия не могат да се сравнят с нищо друго.
„Формите на новия Multivan категорично и очевидно отразяват генетичната линия в дизайна на най-прочутия микробус на света“, посочва Алберт Кирцингер, главен дизайнер на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Ясно видимо е и решаващото влияние на стилистичната ДНК на предходния модел върху дизайна на новия Multivan. Според Кирцингер: „Постарахме се едновременно да подчертаем, развием и прецизираме неповторимия характер на този емблематичен модел, оставайки верни на типичната за Bulli линия.
Един от примерите в тази насока е умишленото цитиране на познатата от Т3 хоризонтална характерна линия, която обгръща цялата каросерия.“ При новия Multivan тази характерна линия е допълнена и облагородена с хромирани декоративни апликации (от ниво на оборудване „Style“ нагоре), които създават цветен контраст с лаковото покритие и така превръщат характерната линия в още по-силен акцент, отколкото при T3 - третото поколение на Bulli, което става и първото поколение на Multivan. При поръчка на двуцветно изпълнение на външното лаково покритие на новия Multivan, границата на цветовите области също следва характерната линия.
Едновременно с това, новият модел възприема и част от стилистичните елементи на T4, а оттам и от второто поколение на Multivan – осебено ярко сред тях се откроява изтеглената напред форма на капака под челното стъкло. Алберт Кирцингер отбелязва - „Стилистичната ДНК на богатата и многообразна история на T-моделите продължава да живее и в изцяло новото поколение на Multivan, който си остава типичен Bulli - с характерен, симпатичен външен вид и ярък, неподвластен на времето дизайн. "
Отчетливи пропорции – ръст по отношение на междуосието, широчината и дължината на каросерията
Забелязва се съществена промяна по отношение на пропорциите на новия Multivan. Основната версия на каросерията е станала по-дълга и по-широка в сравнение с предходния модел, като в същото време инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са намалили леко височината.
Интересното е, че това е осъществено с почти идентична или дори с подобрена максимална височина на вътрешното пространство при версията с новия панорамен стъклен покрив. Конкретните размери на новият Multivan без допълнително предлаганите външни огледала с електромеханизъм за сгъване, са следните - широчина 1 941 мм (+37 мм в сравнение с Multivan 6.1), дължина 4 973 мм (+69 мм) и височина до 1 903 мм (-47 мм). Размерът на междуосието е 3124 мм (+124 мм). Т7 Multivan отново се предлага и в удължена версия, която при идентично междуосие има обща дължина от 5173 мм и е със 131 мм по-компактен от предходния модел.
Нови възможности и удобства – автоматично отваряне и интерактивни светлини
Каросерията на Multivan се отличава не само с ново оформление, но и с изцяло нови техническа концепция и решения. Така например за първи път в Bulli допълнително предлаганото електрическо задвижване на задния капак може да се задейства с леко движение на крака (жестово управление „Easy open & close“). Същата новост е налице и при предлаганите стандартно от ниво на оборудване “Style” странични плъзгащи се врати с електрически механизъм за отваряне и затваряне.
Функцията се предлага допълнително и за нивата на оборудване „Multivan“ и „Life“, при които двете странични плъзгащи се врати се предлагат стандартно с ръчно отваряне и затваряне (с асистеннция за затваряне на страничните врати и задния капак при ниво „Life“). С помощта на функцията "Easy open” електрозадвижваните плъзгащи се врати могат да се отварят и отвън с леко движение на крака, а отвътре отварянето и затварянето може да стане както със съответните бутони на дръжките, така и дистанционно с разположените вдясно от инфотейнмънт системата на арматурното табло бутони.
Друга новост за гамата на Multivan е интерактивната матрична система IQ.LIGHT на предните LED светлини, която се предлага допълнително като алтернатива на включените в стандартното оборудване на всички версии LED фарове. Функционалният обхват на матричната система IQ.LIGHT е изключително богат и включва „Dynamic Light Assist“ (постоянно включени дълги светлини без опасност от заслепяване на водачите на насрещно движещите се превозни средства) и „динамични светлини за завой“ с прецизно осветяване на кривата на завоя.
Матричните LED светлини IQ.LIGHT добавят и много ярък елемент във външността на модела под формата на светлинната LED лайстна в радиаторната решетка, която допълва дневните светлини. Нивото на оборудване "Style" по принцип включва светлинната LED лайстна на радиаторната решетка, а комбинираните LED задни светлини също са част от стандартното оборудване на всички варианти на новия Multivan.
Интериорът на Multivan – по-гъвкав и дигитализиран от когато и да било преди
Първото поколение на Multivan винаги е оказвало своето влияние върху концепцията на вътрешното пространство при неговите наследници и това важи в пълна степен и за новия Multivan. Имайки предвид факта, че при Т3 двигателят бе разположен отзад, а не отпред като при T4 и следващите поколения, предният надвес на Т3 беше изключително къс и това създаваше у водача усещането, че седи директно над предния мост на Т3.
С преминаването към разположен отпред двигател при Т4, дължината на предната част на каросерията естествено нарасна и след това се удължаваше по малко при следващите поколения от съображения за безопасност. Едновременно с това позицията на водача се движеше назад, но характерното за Multivan усещане за седене се запази непроменено през годините. Така е и при новото поколение – водачът седи високо и се чувства изнесен много напред, но всъщност е в по-безопасна позиция откогато и да било преди.
Подобно на външността на новото поколение, целият интериор е изцяло нов и създаден от нулата. Това включва и арматурното табло с неговите широкоформатни екрани, ергономично оформление и пълна комуникационна свързаност. Водачът има пред себе си изцяло цифровите показания на блока с контролните прибори („Digital Cockpit“) и включената в стандартното оборудване инфотейнмънт система “Ready 2 Discover”.
Част от оборудването на всички версии на новия модел са и онлайн услугите от „We Connect“ и „We Connect Plus“ (последните с ограничен безплатен срок на ползване, след което могат да бъдат удължени срещу заплащане). Повечето от приборите за управление на функциите са изпълнени под формата на сензорни панели и бутони с цифров контрол, като основната цел на специалистите от Volkswagen Лекотоварни автомобили е била целенасоченото използване на цифровизацията за надграждане и допълнително подобряване на типичната функционалност, удобство и практичност на Bulli в ежедневието.
Чудесен пример в тази насока е възможността за преминаване от предните към задните седалки - Multivan никога няма да има класическа, навлизаща в интериора централна конзола, тъй като използването ѝ би осуетило това практично, незаменимо и типично за емблематичния модел удобство. Именно поради тази причина в новия Multivan също няма централна конзола. Както вече бе споменато в началото, новото поколение използва за първи път компактен и пестящ провстранство „Shift-by-wire” прибор за електронно управление на стандартната за модела DSG трансмисия с два съединителя. Ръчната спирачка също се задейства чрез електрически механизъм, като освободеното от тези две решения пространство създават още по-удобен достъп между седалките на водача и неговия спътник отпред.
Нова система от релси – леки задни седалки и гъвкава многофункционална маса
Макар да не са част от традициите при предходните поколения на Multivan, възможностите за съхранение на вещи в централната конзола са много практични. Също може да се каже и за масата в задната част, която бе неизменна част от оборудването на всички предишни издания на Multivan. Отчитайки тези две обстоятелства, специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили просто са преосмислили и съчетали тези две удобства. Резултатът е многофункционална маса, интегрирана в основно обновената релсова система на седалките.
Благодарение на иновативната технология за фиксиране на позицията, този нов мултифункционален модул може да се използва както в ролята на централна конзола между седалките на водача и пътника отпред, така и като сгъваема маса със стойки за напитки и отделения за съхранение на вещи на втория и третия ред седалки.
Multivan винаги е олицетворявал оптималното разпределение и оползотворяване на пространството. Винаги. В новия Multivan вътрешното пространство е по-практично и функционално от когато и да било преди в историята на модела. Причините за това са няколко. От една страна, на задните редове вече има само индивидуални седалки – общата седалка на третия ред вече е в историята.
От друга страна, теглото на оборудваните с практични сгъваеми масички нови индивидуални седалки на втория и третия ред е намалено с до 25%, като в зависимост от оборудването и разположението си в задната част те тежат между 23 и 29 килограма. Благодарение на новата релсова система, тяхното отстраняване, инсталиране и гъвкаво подреждане в интериора е още по-лесно отпреди. Нещо повече - тъй като триместната обща седалка на третия ред отстъпи място на индивидуални седалки, за първи път е възможно седалките от едната страна на задната част просто да се отстранят и така да освободят място за транспортиране на скъпи електрически велосипеди например.
При всички случаи новата подредба позволява гъвкава, практична и съобразена с конкретните нужди конфигурация на до пет седалки в задната част, която за пореден път доказва, че възможността за правилно и функционално решение за всяка транспортна задача е емблематично предимство и типична характеристика на Multivan. И не на последно място - тъй като системата от релси използва вградено електрическо захранване, по желание външните задни седалки могат да бъдат оборудвани с функция за отопление. По същия начин се осъществява и важната за безопасността функция за регистриране на заетостта на седалките, която дава възможност на водача да следи за правилното използване на предпазните колани от всички пътници на борда. Сигналът за това се предава безжично.
Наистина гигантски – багажен обем между 469 и 4053 литра
Базовата версия на Multivan предлага 469 литра полезен обем зад облегалките на третия ред седалки до височина на тавана. При използване на цялото пространство до облегалките на втория ред седалки, багажният обем се увеличава до 1 844 литра (1 850 литра при версиите с панорамен стъклен покрив), а ако се използва пълният товарен обем до покрива и до първия ред седалки,пространството се увеличава до внушителните 3 672 литра. Същите показатели при удължената версия са съответно 763, 2 171 и 4005 литра (4053 литра при версиите с панорамен стъклен покрив).
Изпълнен със светлина – първият Multivan с панорамен стъклен покрив
Новост при новото поколение и възможността за поръчка на Multivan с панорамен стъклен покрив от две части, разкриващ вълнуващи гледки към звездното небе и светлините на големия град през нощта. През деня слънчевите лъчи заливат интериора с мека и приятна светлина през прозрачния покрив благодарение на т.нар. "LowE" покритие (Low Emissivity термозащита) върху ламинираното усилено стъкло, което намалява топлинното излъчване с 44%. Между другото, версиите на Multivan с панорамен стъклен покрив се отличават с по-голяма максимална вътрешна височина в централната част от предшественика на новия модел. В зависимост от нивото на изпълнение, за специалната атмосфера в интериора се грижи и системата за индиректно амбиентно осветление.
Eдинствен по рода си – Multivan пренася един легендарен стил на живот в новото време
Новият Multivan е най-прогресивният Multivan в дългата и славна история на този модел. Предназначен е за хората, които държат на харизматичен дизайн, максималната гъвкавост, интелигентните решения в малките детайли, свързаната мултимедия и онлайн забавленията, интелигентните асистиращи системи и най-новите технологии в областта на задвижването. Технология, която осигурява икономически изгодно преодоляване на дълги разстояния и в същото време отделя извънредно ниски или в plug-in хибридния вариант – нулеви емисии в ежедневната употреба в градските райони. Новият Multivan пренася един легендарен начин на живот в съвременния свят и си остава перфектният избор за мобилните хора, семействата, спортуващите, любопитните и пътешествениците.