За консервативните японци това е един революционен модел с визия на лондонско такси
На автомобилното изложение в Токио Toyota обяви новото JPN Taxi. То е заимствало модела на известното лондонско такси, задвижвано от хибридна система с течен газ.
За консервативните японци това е един революционен модел, който блесна под светлината на прожекторите на автомобилното изложение в Токио, а именно новото такси JPN. Новоконструираният автомобил, чиято визия е силно повлияна от известното лондонско такси, ще сложи край на десетилетната ера на седана в таксиметровата индустрия на японските големи градове.
Всеки, който се ползваше от услугите на такси в столицата на страната, при всички случаи се разполагаше комфортно в автомобил Toyota. Седанът изглежда като ретро автомобил, макар, че доскоро се произвеждаше от Toyota, базиран на Toyota Crown от 1995 година. Определено културният шок, който предизвика новото JPN такси е доста голям.
JPN такси измести остарелия Crown
Новият модел такси не може единодушно да предизвика радост за окото, затова ще го определим с изтъркания израз "формата следва функция". Тъй като леко комичният дизайн с къс нос и висок покрив следва принципа- пътниците да разполагат с максимално пространство, удобно качване, достатъчно въздух, височина и удобно място за сядане. Благодарение на плъзгащата врата и рампата в таксито спокойно се качва инвалидна количка, огромните прозорци осигуряват широта на погледа.
Въпреки че купето за пътниците наподобява фитнес зала, товарното пространство е изненадващо голямо. Обемът на багажника възлиза на 401 литра и въпреки формата е просторно, там спокойно ще се поберат четири сака за голф. Комфортът при пътуване е на специално внимание и то най-вече шумоизолацията, която е изведена на първо място. Има хитри подробности, като например светещи с LED светлина заключалки на коланите, контакти и удобно безконтактно зареждане на мобилни телефони.
Toyota JPN такси с хибриден двигател
Тоyota ще предлага JPN такси в три цвята и оборудване в два варианта: Nagomi е стандартната версия, Takumi е луксозната версия, която дори има климатизирани седалки за пътниците. Задвижването не е изненадващо за Toyota, хибридна система с новия 1,5-литров двигател на газ. Разходът се очаква да бъде около 5,1 литра, двигателят на газ генерира 74 к.с., а мощността на електрическия двигател Toyota все още не желае да съобщи. Но цената е известна: равностойността на около 24 800 евро ще струва по-обикновената версия, луксозния вариант се предлага за около 26 500 евро.