Хибридната концепция за осите eAMT на ZF позволява на автомобила да се движи на ток
eAMT - хибридната концепция за осите, ZF електрифицира малки и компактни автомобили по прост и достъпен начин. Успяхме да изпробваме технологията в Dacia Duster, с невероятни резултати.
Ако прочетете в каталога за оборудване на автомобила нещо от рода на "автоматична ръчна трансмисия" обикновено носът ви увисва. Защо? Този вариант на предаване не се предпочита от много водачи, тъй като кара пътниците да се накланят при всяко превключване на предавките, поради прекъсване на сцеплението. Специалистът по разработване на трансмисията ZF намери решение на този проблем, което също внесе многобройни допълнителни функции в автомобила: хибридната концепция за осите eAMT (автоматизирана с електричество ръчна трансмисия).
За демонстративен модел служи Dacia Duster с дясно управление от Индия, който се предлага в търговската мрежа с автоматична ръчна трансмисия. Именно на този автомобил ZF имплантира електрическо задвижване на задната ос, което направи Duster със задвижване на всички колела и с плъгин хибрид. И какво общо има това с автоматичната ръчна трансмисия? Много просто: Прекъсването на захранването, причинено от отварянето на съединителя, активира електро агрегата и задвижването на задната ос с електричество. По този начин задвижването остава постоянно дори по време на смяната на предавките, което води до едно подобно на DSG усещане за шофиране и доколкото е възможно елиминирането на гореспоменатото "люшкане".
Задвижване на задните колела, задвижване на четирите колела и електро режим
Тъй като електрическият мотор с 90 кВт е съответно с определени размери, може не само да превключи в паузата, но и да задвижва автомобила на чисто електрически режим цели 60 километра със задно задвижване. Така автомобилът се движи в ситуации на задръстване, маневриране и във вътрешността на градските зона без емисии. Благодарение на рекупериране по време на шофиране батерията отново се зарежда. Ако стъпнете силно върху педала на газта, двигателят отново се включва и двата мотора заедно теглят Duster със задвижване на всички колела напред, което изглежда много нереално, когато седнете зад волана на евтиния SUV. Координацията на агрегатите и трансмисията се осъществява от софтуера на ZF.
Защо това е умно решение? Технологията може да се използва за хибридизация на малки и компактни превозни средства с напречно монтирани предни двигатели, без допълнителни разходи за разработка или необходимост от пространство. Благодарение на компактния си дизайн, системата eAMT може да бъде интегрирана в съществуващите платформи, като по този начин осигурява ефективни допълнителни функции в нискобюджетния сегмент с ниски цени. Производителите на автомобили възнамеряват да имплантират ZF при различни нива на мощност.