Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Танак направи решителна крачка към титлата

04.08.2019 15:06
Танак направи решителна крачка към титлата

Естонецът спечели за втори пореден път рали „Финландия”

От Танак (Toyota) не остави никакъв шанс на съперниците си за шампионската титла и превзе Финландия за втори път. Естонецът гарнира победата с първа позиция в пауърстейджа, благодарение на което се откъсна на 22 точки в шампионата пред втория Ожие. 

Деветият кръг във WRC започна зашеметяващо и в края на петъчния ден първите четирима бяха разделени само от 2,6 секунди. Третият етап в събота обаче извади съотборниците на Танак Крис Мийк и Яри-Мати Латвала от голямата битка. Удар в камък разби окачването на британеца, а същият този камък спука и гумата на Латвала. Мийк напусна състезанието, докато Латвала изостана на четвърт минута зад Танак.

От този момент нататък Танак бе напълно безгрешен, въпреки че продължи да натиска. В неделя той спечели отсечка номер 200 в кариерата си, след което бе най-бърз и във финалния пауърстейдж.

Есапека Лапи (Citroen) се пребори с Яри-Мати Латвала за второто място. Пилотът на Toyota бе инструктиран от ръководството на тима да върне газта и да не рискува точки в шампионата на производителите, което помогна на Лапи да запише най-силния си резултат с екипа на Citroen.

Андреас Микелсен изненадващо бе най-бързият пилот на Hyundai. Норвежецът финишира четвърти, макар и само на 2,9 секунди зад Себастиан Ожие (Citroen). В първата неделна отсечка заводският Hyundai изненадващо остана на неутрална предавка, но Микелсен загуби по-малко от три секунди и парира атаките на световния шампион.  

Крейг Брийн, който се присъедини към Hyundai за старта във Финландия, прекара по-голяма част от надпреварата на шеста позиция. Ръководството на корейците обаче логично инструктира ирландеца да закъснее за контролата на 22-ата отсечка, което прати Тиери Нювил с една позиция напред. Рокадата и второто място в пауърстейджа спасиха състезанието на Нювил, който остана трети в шампионата на три точки зад Ожие.

Кошмарите, които съпътстваха M-Sport преди старта във Финландия, продължиха и по време на самата надпревара. Теему Сунинен бе бледо копие на пилота, който през 2017 г. се бореше до последно за победата по домашните си отсечки, и остана осми. Съотборникът му Гъс Грийнсмит, който замести контузения Елфин Еванс, катастрофира в неделя сутрин и даде деветото място на победителя във WRC 2 Pro Кале Рованпера (Skoda Fabia R5). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Следващият старт във WRC е рали „Германия”, което стартира на 22 август.

Коментари
comments powered by Disqus