Йостберг взе жестоката битка с Латвала за второто място
Лидерът в шампионата Тиери Нювил (Hyundai) остана едва девети, докато Тему Сунинен (M-Sport Ford) подари петото място на съперника му за титлата Себастиан Ожие (M-Sport Ford).
От Танак (Toyota) спечели рали „Финландия” и тръгна по стъпките на сънародника си Марко Мартин, който през 2003 г. прекъсна серията на скандинавците в легендарната надпревара. Естонецът водеше жестока битка с Мадс Йостберг (Citroen) в петък, като само 5,8 секунди разделяха двамата в края на деня. В събота обаче, когато стартовият ред не бе фактор и условията бяха еднакви за двамата, Танак натрупа солиден аванс, на финала завърши на половин минута пред Йостберг и сложи черешката на тортата с победа в „пауърстейджа”.
Четирите поредни етапни победи на Танак му гарантираха победата още в събота сутрин, докато съотборникът му в екипа на Toyota Яри-Мати Латвала трябваше да се бори до последно за второто място. Финландецът спечели 21-и и 22-и етап и се доближи само на 2,5 секунди от Йостберг. Финалният му щурм обаче бе прекалено закъснял и заводският пилот на Citroen запази втората позиция.
Третият заводскин представител на Toyota Есапека Лапи не започна добре, след като още на втората отсечка се завъртя, след което изгаси своя автомобил. Впоследствие обаче финландецът вдигна темпото и се изкачи до четвъртата позиция в края на съботния ден. За съжаление прогресът на Лапи приключи в 20-ия етап, когато излетя от пътя и удари автомобила си в един от дънерите край пътя.
Преди да катастрофира Лапи водеше с девет секунди на Хейдън Падън, който се възползва от подаръка и завърши четвърти. За втори пореден път новозеландецът остана само на крачка от подиума, но може да е доволен от представянето си, тъй като спечели вътрешноотборната битка в Hyundai.
Андреас Микелсен излетя от пътя още в четвъртата отсечка и остана десети, а лидерът в шампионата Тиери Нювил трябваше да се задоволи с деветото място на финала. Белгиецът чистеше отсечките в петък, а успоредно пропусна и разклон в петия етап. Нювил така и не влезе в ритъм до края на състезанието, като остана едва четвърти във финалния „пауърстейдж”.
Зад четвъртия Падън се наредиха тримата състезатели на Ford. Теему Сунинен очаквано закъсня на контролата преди последния етап и двайсетте наказателни секунди подариха петата позиция на Себастиен Ожие. Петкратният шампион се оплакваше от окачването и аеродинамиката на обновената Fiesta RS WRC, но заради грешките на Нювил намали изоставането си в шампионата на пилотите на 20 точки.
Елфин Еванс остана зад съотборниците си на седмо място, следван от Крейг Брийн (Citroen), който спука гума още във втората отсечка. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Германия”, което стартира на 16 август.