Естонецът спечели първата си победа във WRC
Яри-Мати Латвала (Toyota) завърши втори, а заводския пилот на Hyundai Тиери Нювил вкара трета различна марка на подиума.
Рали „Сардиния” не изневери на традицията през този сезон и предложи феноменална битка от старта до финала. След петъчния ден първите четирима бяха само в десет секунди, като начело бе Хайдън Падън (Hyundai). В събота обаче претендентите за победата започнаха да напускат един след друг борбата.
Тиери Нювил имаше проблеми със спирачките в края на сутрешните минавания и изгуби над минута. Междувременно Яри-Мати Латвала бе принуден да кара в прахта на спукалия гума Мадс Йостберг (Ford Fiesta RS WRC) и също пропусна отличен шанс да атакува лидерската позиция. Най-големият губещ обаче бе Хайдън Падън. Новозеландецът беше натрупал аванс от близо десет секунди спрямо От Танак (M-Sport), когато допусна елементарна грешка в тринайсетата отсечка, удари се в банкета и развя белия флаг.
След проблемите на Падън Танак излезе начело, като Латвала бе на 24,3 секунди зад него в края на съботния ден. Още след първата неделна отсечка обаче разликата между двамата бе намалена на 18,8 секунди, когато естонецът обърка един от обратните завои. Латвала му върна жеста в следващия етап, когато загаси заводската Toyota, за да се стигне до третата неделна отсечка в неделя, прекратена заради втората катастрофа на Падън, която бе далеч по-зрелищна от съботната.
За щастие това не се отрази върху борбата на двамата пилоти в челото, която Танак контролираше изцяло. Пилотът на M-Sport стартира с аванс от 23,4 преди финалния „пауър стейдж”, отказа да се бори за бонус точките и без да поема никакви рискове завърши начело с 12,3 секунди преднина.
Нювил остана на трета позиция и въпреки това намали аванса на лидера в шампионата Себастиен Ожие (M-Sport Ford). Французинът губеше много време в петък заради чистенето на етапите, а на „Монте Лерно 1” в събота спука гума, което го остави едва на пета позиция.
Стартът в Италия мина прекрасно за Toyota не само заради второто място на Латвала, но и заради успешния финал на другите двама пилоти на японците. Есапека Лапи спечели цели шест етапа, включително „пауър стейджа”, и се пребори за четвъртата позиция, въпреки че в петък имаше проблеми със скоростната кутия и с един от амортисьорите си. Юхо Ханинен също не направи чисто състезание. Няколко пилотски грешки го извадиха от борбата за първото място в петък, а повреда в сервото му коства и петата позиция в спора с Ожие.
Седмият Мадс Йостберг подобно на Ожие спука гума при първото минаване на „Монте Лерно” и напусна борбата за подиума още в събота, а в неделя завърши буквално на три колела. При Андреас Микелсен също имаше драми. Норвежецът буквално се бореше със заводския автомобил на Citroen при дебюта си с французите и през цялото време търсеше коректните настройки, което на финала го остави осми. Съотборниците му Крейг Брийн и Крис Мийк разочароваха дори повече. Брийн разби скоростната си кутия в третата отсечка, а Мийк отново катастрофира в петия етап, като преди това бе начело.
Проблемите в екипа на Citroen и повредата, която Дани Сордо (Hyundai) получи в двигателя на заводския i20 WRC, отвориха пътя на Ерик Камили (Ford Fiesta R5) и Ян Копецки (Skoda Fabia R5) към челната десетка. Тъй като Камили не е регистриран за WRC 2, чехът спечели победата в поддържащия шампионат, което е десети пореден успех за Skoda. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият старт във WRC е рали "Полша", което стартира на 30 юни.