Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Танак и M-Sport окупираха Сардиния

11.06.2017 14:07

Естонецът спечели първата си победа във WRC

Яри-Мати Латвала (Toyota) завърши втори, а заводския пилот на Hyundai Тиери Нювил вкара трета различна марка на подиума.

Рали „Сардиния” не изневери на традицията през този сезон и предложи феноменална битка от старта до финала. След петъчния ден първите четирима бяха само в десет секунди, като начело бе Хайдън Падън (Hyundai). В събота обаче претендентите за победата започнаха да напускат един след друг борбата.

Тиери Нювил имаше проблеми със спирачките в края на сутрешните минавания и изгуби над минута. Междувременно Яри-Мати Латвала бе принуден да кара в прахта на спукалия гума Мадс Йостберг (Ford Fiesta RS WRC) и също пропусна отличен шанс да атакува лидерската позиция. Най-големият губещ обаче бе Хайдън Падън. Новозеландецът беше натрупал аванс от близо десет секунди спрямо От Танак (M-Sport), когато допусна елементарна грешка в тринайсетата отсечка, удари се в банкета и развя белия флаг.

След проблемите на Падън Танак излезе начело, като Латвала бе на 24,3 секунди зад него в края на съботния ден. Още след първата неделна отсечка обаче разликата между двамата бе намалена на 18,8 секунди, когато естонецът обърка един от обратните завои. Латвала му върна жеста в следващия етап, когато загаси заводската Toyota, за да се стигне до третата неделна отсечка в неделя, прекратена заради втората катастрофа на Падън, която бе далеч по-зрелищна от съботната.

За щастие това не се отрази върху борбата на двамата пилоти в челото, която Танак контролираше изцяло. Пилотът на M-Sport стартира с аванс от 23,4 преди финалния „пауър стейдж”, отказа да се бори за бонус точките и без да поема никакви рискове завърши начело с 12,3 секунди преднина.

Нювил остана на трета позиция и въпреки това намали аванса на лидера в шампионата Себастиен Ожие (M-Sport Ford). Французинът губеше много време в петък заради чистенето на етапите, а на „Монте Лерно 1” в събота спука гума, което го остави едва на пета позиция.

Стартът в Италия мина прекрасно за Toyota не само заради второто място на Латвала, но и заради успешния финал на другите двама пилоти на японците. Есапека Лапи спечели цели шест етапа, включително „пауър стейджа”, и се пребори за четвъртата позиция, въпреки че в петък имаше проблеми със скоростната кутия и с един от амортисьорите си. Юхо Ханинен също не направи чисто състезание. Няколко пилотски грешки го извадиха от борбата за първото място в петък, а повреда в сервото му коства и петата позиция в спора с Ожие.

Седмият Мадс Йостберг подобно на Ожие спука гума при първото минаване на „Монте Лерно” и напусна борбата за подиума още в събота, а в неделя завърши буквално на три колела. При Андреас Микелсен също имаше драми. Норвежецът буквално се бореше със заводския автомобил на Citroen при дебюта си с французите и през цялото време търсеше коректните настройки, което на финала го остави осми. Съотборниците му Крейг Брийн и Крис Мийк разочароваха дори повече. Брийн разби скоростната си кутия в третата отсечка, а Мийк отново катастрофира в петия етап, като преди това бе начело.

Проблемите в екипа на Citroen и повредата, която Дани Сордо (Hyundai) получи в двигателя на заводския i20 WRC, отвориха пътя на Ерик Камили (Ford Fiesta R5) и Ян Копецки (Skoda Fabia R5) към челната десетка. Тъй като Камили не е регистриран за WRC 2, чехът спечели победата в поддържащия шампионат, което е десети пореден успех за Skoda. Пълните резултати може да видите тук.

Следващият старт във WRC е рали "Полша", което стартира на 30 юни.

Коментари
comments powered by Disqus