Естонецът спечели рали „Арктик“, втори кръг от WRC
Ойт Танак (Hyundai), който си тръгна от Монте Карло с нулев точков актив заради две спукани гуми и отпадане, взе максимума от рали „Арктик“ във Финландия, домакин на втория кръг от WRC. Снежната надпревара, която замени Швеция в календара на световния шампионат, предостави перфектни зимни условия и Танак се възползва в пълна степен от тях.
Световният шампион за 2019 г. поведе още в петък след две поредни етапни победи, след което контролираше преднината си в челото. Единственият компромисен резултат на естонеца дойде в четвъртата отсечка, когато чистачките на неговия Hyundai не работеха и той завърши осми, макар и само на 6,1 секунди от най-бързия.
Лидерът във временно класиране преди рали „Арктик“ Себастаин Ожие (Toyota) изпитваше огромни проблеми още от самото начало на надпреварата, тъй като трябваше да чисти състезателната линия за своите съперници. Същинската драма за седемкратния световен шампион обаче тепърва предстоеше. Ожие остана без гуми в края на съботния ден и излетя от пътя в осмата отсечка, което го остави за 20 минути в снежните преспи.
Тиери Нювил (Hyundai) също имаше затруднения в събота, марак и далеч не толкова съществени. Белгиецът и новият му навигатор Мартин Видеге объркаха настройките на разговорното устройство по време на сутрешните минавания, което се отрази на темпото им, но етапната победа в последната отсечка за деня ги доближи само на 1,8 секунди от втория Кале Рованпера (Toyota).
Битката между двамата продължи и в неделя. Рованпера завърши на десета пред Нювил в предпоследния етап, след което спечели и финалния пауърстейжд. По този начин финландецът запази не само второто си място, но и взе максималните пет бонус точки, които го изстреляха на върха в шампионата на пилотите.
Крейг Брийн, който влезе в екипа на Hyundai на мястото на Дани Сордо, не бе доволен от темпото си през цялата надпревара, но въпреки това с привидна лекота парира атаките на Елфин Еванс (Toyota) в спора за четвъртото място. Механиците на Брийн смениха скоростната кутия на неговия Hyundai i20 WRC по време на сутрешния сервиз в неделя, което обаче не попречи на ирландеца да се пребори за второто място в пауърстейджа.
Оливер Солберг (Hyundai) дебютира зад волана на WRC автомобил със седмо място. Синът на световния шампион за 2003 г. се озова в една от преспите край пътя в събота следобед, когато загуби и очилата си, а във финалния етап пропусна пред себе си и Такамото Катсута (Toyota) след завъртане, но въпреки това остави страхотно впечатление с представянето си.
Дамата пилоти на M-Sport Теему Сунинен и Гъс Грийнсмит завършиха на осма и девета позиция. Есапека Лапи (VW Polo GTI R5) допълни челната десетка и спечели WRC 2 категорията, въпреки че се завъртя в осмата отсечка. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг за сезон 2021 е рали „Хърватия“, което на 22 април ще направи дебюта си в Световния рали шампионат.