Нювил отпадна и Ожие си върна лидерската позиция в шампионата
От Танак (M-Sport) неочаквано спечели рали „Германия”, девети кръг от Световния рали шампионат. Това е втора победа на естонеца във WRC и първа на асфалт, като тя го върна в битката за титлата.
Танак, съотборникът му в екипа на M-Sport Себастиен Ожие и Андреас Микелсен (Citroen) се бореха за първото място в петък, когато изборът на гуми се оказа решаващ заради дъжда край Босталзее. Световният шампион първи напусна битката, след като се завъртя във финалната отсечка за деня и изгуби близо над двайсет секунди.
Междувременно Танак и Микелсен, който се върна по блестящ начин в екипа на Citroen, си разменяха лидерската позиция. В събота Танак взе предимство на сухия асфалт и отвори 21,4 секунди преднина, което се оказа и достатъчно за крайната победа.
Микелсен изведе Citroen до втората позиция и направи сериозна заявка за титулярното място във френския тим догодина, след като водещият пилот на тима Крис Мийк отново допусна нелепа грешка. Британецът катастрофира още на суперспециалния етап в четвъртък и стартира в петък с десет минути наказание.
Третият пилот на Citroen Крейг Брийн водеше страхотна битка с Елфин Еванс (M-Sport DMACK), като само 1,7 секунди разделяха двамата преди последния етап. Британецът имаше предимство, но не и след последната отсечка, когато Брийн прескочи своя съперник и се пребори за петото място.
Битката за световната титла взе изненадващ обрат в събота, когато Тиери Нювил разби окачването на своя автомобил. Още в самото начало на рали „Германия” белгиецът загуби ценно време заради лош избор на гуми, но след грешката на Ожие в петък вечер прескочи французина и се пребори за третата позиция.
Нювил обаче не можа да я запази. При първото минаване на „Панцерплате” в събота заводският пилот на Hyundai удари един от бордюрите край пътя, разби задно ляво окачване и отпадна. В неделя Нювил стартира по системата „Рали 2” с една-единствена цел – да спечели финалния „пауърстейжд”. Но и този път не му провървя! Нювил остана извън челната петица и тотално абдикира пред третия в крайното класиране Ожие, който взе и две бонус точки от „пауърстейджа”.
След подиума на рали „Финландия” Юхо Ханинен стигна до четвъртото място в Германия благодарение на стабилните си резултати през цялата надпревара. Екипът на Toyota обаче определено може да е разочарован от резултата в Германия, тъй като проблем с двигателя коства близо минута и половина на Яри-Мати Латвала в петък и той остана едва седми, а Есапека Лапи катастрофира в седмата отсечка.
Хейдън Падън (Hyundai) завърши осми, следван от ветерана Армин Кремер с частния Ford Fiesta RS WRC. Челната десетка допълни Ерик Камили (Ford Fiesta R5), който взе първото място във WRC 2, след като Ян Копецки (Skoda Fabia R5) спука гума при второто минаване на „Панцерплате”. Понтус Тидеман (Skoda Fabia R5) остана трети в поддържащата категория, но това бе достатъчно, за да си гарантира предсрочно титлата. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият старт във WRC е рали „Каталуня”, което стартира на 6 октомври.