Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Танак спечели при дебюта на Чили във WRC

12.05.2019 21:51
Танак спечели при дебюта на Чили във WRC

Ожие си върна лидерската позиция в шампионата, след като Нювил катастрофира

От Танак (Toyota) спечели дебютното издание на рали „Чили” и се върна в битката за шампионската титла. Естонец излезе начело още след втората отсечка и запази лидерската си позиция до финала въпреки сериозна съпротива на Тиери Нювил (Hyundai) и Себастиан Ожие (Citroen).

Нювил първи развя белият флаг. Заводският пилот на Hyndai направи жестока катастрофа в осмата отсечка и бе моментално транспортиран до местната болница, но за щастие слуховете за фрактура на крака не се оправдаха и той би трябвало да е готов за следващия кръг в Португалия.

Отпадането на Нювил обаче бе прекрасен подарък за Себастиан Ожие, който загуби двубоя с Танак, но оглави класирането в шампионата на пилотите благодарение на второто място в генералното класиране и във финалния „пауърстейдж”. То обаче съвсем не дойде лесно, след като Себастиан Льоб (Hyundai) следваше плътно по петите сънародника си. В събота вечер разликата помежду им бе 5,1 секунди, след предпоследния етап в неделя Льоб изоставаше с 4,6, но на финала Ожие взе френския двубой с аванс от 7,1.

Яри-Мати Латвала (Toyota) също правеше прекрасно състезание, но скъса полуоска в последния съботен етап и не завърши деня, което го остави едва единайсети на финала. Единствената утеха за финландеца бяха трите точки, които третото място в „пауърстейджа” му отредиха.

Елфин Еванс най-накрая направи чисто състезание и изведе M-Sport до четвъртата позиция. Неговият съотборник Тему Сунинен също се представи на ниво, печелейки двубоя с Есапека Лапи (Citroen) за петото място. Завъртане в последния етап коства 25 секунди на Лапи, но авансът му спрямо седмия Андреас Микелсен (Hyundai) се оказа достатъчен на финала. Норвежецът остана само с един двигателен мост в петък и така и не влезе в ритъм до края на състезанието.

Осмият Крис Мийк (Toyota) също няма причини да е доволен от резултата в Чили. В седмата отсечка британецът оправда славата си, минавайки през таван, което не му попречи да завърши, но го остави далеч от битката за подиума.

Челната десетка в Чили допълниха претендентите за победата във WRC 2 Pro Кале Рованпера (Skoda Fabia R5) и Мадс Йостберг (Citroen C3 R5). Първоначално норвежецът имаше минимално предимство, но проблем със спирачките в събота сутрин го лишиха от възможността да продължи вълнуващата битка с младока Рованпера. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Следващият старт от WRC е рали „Португалия”, което започва на 30 май.

Коментари
comments powered by Disqus