Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Танак спечели в Уелс и е на крачка от титлата

06.10.2019 14:56
Танак спечели в Уелс и е на крачка от титлата

Два кръга преди края на сезона естонецът е на 28 точки пред Ожие

Основните претенденти на От Танак (Toyota) за титлата бяха и най-сериозните му съперници във Великобритания, но въпреки малките разлики Тиери Нювил (Hyundai) и Себастиан Ожие (Citroen) трябваше да се примирят съответно с второто и третото място.

Крис Мийк бе най-бързият пилот на Toyota в петък, но в събота съотборникът му От Танак взе нещата в свои ръце. Естонецът излезе начело в десетатата отсечка, след което не позволи на съперниците си да го изместят от върха.

Доминацията на Танак продължи и в неделя, въпреки че на теория той трябваше единствено да контролира преднината си спрямо Нювил и Ожие. Във финалния „пауърстейдж” естонецът поне три пъти нагласи своя автомобил благодарение на банкета и завърши с най-добър резултат, което му гарантира и допълнителните пет бонус точки.

Тиери Нювил започна консервативно, но в събота вдигна темпото и се пребори с Ожие за второто място. Двамата обаче напускат Великобритания еднакво разочаровани, тъй като Танак събра максималните трийсет точки, а Нювил и Ожие – деветнайсет, макар и само половин минута да покри разликата между първите трима.

Четвъртият Мийк кара на сигурно в четвъртък, тъй като съотборникът му Яри-Мати Латвала отпадна след катастрофа в събота и Toyota нямаше право на повече рискове заради битката с Hyundai в шампионата на отборите. 

Елфин Еванс (M-Sport Ford) бе на нивото на първите трима като чиста скорост, но още в третата отсечка окачването му не издържа при един контакт с банкета и това му коства 42 секунди. На финала 48 секунди пасив му отредиха петото място.

Андреас Микелсен (Hyundai) загуби битката с Еванс и остана шести, следван от Понтус Тидеманд (M-Sport Ford). Третият пилот на Hyundai Крейг Брийн бе блестящ на моменти, но мина през таван в дванайсетата отсечка и в крайна сметка стигна осми до финала. Есапека Лапи (Citroen) също допусна пилотска грешка и излетя от пътя в петък, но за разлика от Брийн не можа да продължи и се върна в надпреварата благодарение на системата „Рали 2”, за да вземе три точки от „пауъстейджа”.

В челната десетка попаднаха и двете големи звезди във WRC 2 – Кале Рованпера и Петер Солберг. Победата на Рованпера (Skoda Fabia R5) във WRC 2 Pro му отреди предсрочно титлата във втория по сила шампионат. Финландецът, който остана без конкуренция, след като съотборникът му Ян Копецки прелетя през таван в петнайсетата отсечка, вероятно ще напусне екипа на Skoda в края на този сезон, за да се присъедини към заводския тим на Toyota догодина. 

Същевременно десетият Петер Солберг (VW Polo GTI R5) спечели първото място в категорията на частниците и сложи по блестящ начин точка на професионалната си кариера. За Солберг старши това бе последен старт от прощалното турне, с което той се сбогува с феновете си. Единственото разочарование за световния шампион от 2003 г. бе, че синът му Оливер бе преследван от куп технически проблеми и така и не получи възможност да се включи в голямата битка. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Предпоследният кръг от сезон 2019 във WRC ще ни отведе в Каталуня. Надпреварата, в която ще се включи и Себастиан Льоб, стартира на 24 октомври.

Коментари
comments powered by Disqus