Продължава успехът на кросоувърите XC60 и XC40 , компанията отчита отлични продажби
Шведската компания Volvo регистрира рекордни продажби през първата половина на 2019 г., като успехът на нейната SUV гама доведе до 340 286 продадени автомобила - включително силен ръст на британския пазар.
Световните продажби на Volvo между януари и юни са нараснаха със 7.3% спрямо 2018 г., въпреки напрежението на автомобилния пазар. Ръстът се дължи на SUV гамата на Volvo, която представлява 60,7% от общите нови регистрациии.
Volvo продаде 30 026 автомобила във Великобритания през първите шест месеца на годината, което е увеличение от 30% на годишна база. Компанията също така отчита ръст от 32% в Германия и 10,2% в Китай, въпреки че европейските и китайските пазари продължават да отбелязват спад.
Шефът на Volvo Хакан Самуелсон каза, че резултатите показват, че компанията вече е "истинска алтернатива като премиум марка".
Силните продажби осигуриха на Volvo рекордни приходи от 130,1 млрд. шведски крони (11 млрд. паунда), което е ръст от 5,9% на годишна база. Оперативната печалба на компанията намаля поради редица мерки за намаляване на разходите и инвестиции в научни изследвания.
Кросоувърът XC60 е най-продаваният модел на Volvo през първата половина на 2019 г. с 50 946 продажби. Това е с 0.1% по-малко спрямо предходната година, до голяма степен поради спад на продажбите в Швеция. Volvo също така отчита 32 961 нови регистрации от новия компактен SUV XC40, което е с 88,3% повече в сравнение 2018 г.