Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Tatra 700: чешки лукс със задно предаване и V8 с въздушно охлаждане

07.06.2022 18:10

През 1996 година на пазара се появява последният автомобил на престижната марка Tatra

Това е Tatra 700, която по същество е сериозно модернизирана версия на Tatra 613 от 70-те години на миналия век. Един наистина различен автомобил от всички свои конкуренти, който залага на дълго купе с много вътрешно пространство, както и заден мотор.

T700 се предлага като седан с 4 врати, задвижван от 3.5-литров 90-градусов V8 бензинов двигател с въздушно охлаждане и 200 к.с.. По-късно версията на Tatra 700-2 има 4.3-литров двигател, достигащ максимална мощност от 234 к.с. с тегло от 1930 кг. Включена е и версия с мощност 400 к.с., наречена T700 GT, която обаче така и не влиза в серийно производство.

T700 предлага екзотичен лукс с много кожа и дървени апликации в интериора. Сред екстрите откриваме двузонов климатроник, електрически стъкла и седалки, телефон и дори факс, който е могло да се поръча срещу допълнително заплащане.

Общата дължина на T700 нарежда чешкия седан горе-долу наравно с Mercedes-Benz S-класа от това време. Разбира се, оборудването и технологиите не са на чак толкова високо ниво, а дизайнът на кабината определено можем да опишем като вдъхновен от SAAB. За серията от 1996 година Tatra въвежда промени по двигателя, който вече използва електронна система за впръскване на горивото. Автоматична кутия не се предлага, а единствената опция е 5-степенна механична.

Въпреки солидния си V8 мотор под задния капак, Tatra 700 не предлага особено сериозни динамични характеристики. Ускорението от място до 100 км/ч отнема около 10.5 секунди, но пък максималната скорост на движение може да достигне 250 км/ч.

За жалост, моделът не е особено успешен като продажби и е произведен в доста скромен тираж. Колата слиза от поточните линии през 1999 г., когато са сглобени едва 75 бройки от серията. Tatra 700 е последният лек автомобил, произведен от чешката компания, която след това се фокусира изцяло върху тежкотоварните превозни средства.

Източник: Autoclub.bg
Снимки: Kolesa.ru

Коментари
comments powered by Disqus