Ръководството на BMW Sauber е предупредило Ник Хайдфелд, че ако иска да остане в отбора и догодина, трябва да докаже, че е преодолял квалификационните проблеми, които го съпътстват през този сезон.
Според autosport.com Кубица вече е подписал опцията към договора си и остава със сигурност в отбора през 2009 г. Ръководството на BMW е пожелало да обвърже поляка за три години, но неговото желание е било за 2010 г. да е свободен агент.Официалното съобщение за удължения договор на Кубица няма да стане преди немският тим да вземе решение относно неговия съотборник. Спадът във формата на Ник Хайдфелд поставя под въпрос неговото бъдеще в отбора, особено след двете неуспешни състезания в Унгария и Валенсия.
Спортният директор на BMW Марио Тайсен е категоричен, че Хайдфелд трябва да реши проблемите си с адаптацията към F1.08, за да запази мястото си и догодина. На въпроса дали Бързия Ник е направил достатъчно, за да убеди ръководството, че е правилният избор за съотборник на Кубица, Тайсен отговаря: „Не съм сигурен. Във Валенсия видяхме отново колебливо представяне от негова страна. При втория си опит в Q2 той направи почти перфектна обиколка. Преди това имаше проблеми в две специфични зони от пистата, но именно при тази обиколка се справи блестящо с тях.”
„Надявам се, че това ще му даде увереност за предстоящите състезания, мисля, че отново ще се върне там, където му е мястото.”
Тайсен е на мнение, че представянето в квалификациите ще бъде ключов елемент при избора на пилотската линия за сезон 2009. „Няма начин, сами виждате. Това, което можеш да направиш, стартирайки от десета позиция, е съвсем малко.”
BMW Sauber не потвърждава официално парафирането на опцията в договора на Кубица, нито предположенията за удължаване на контракта с нови три години, но Тайсен признава, че дългосрочните ангажименти са приоритет на отбора.
„Във Формула 1 стабилността е много важен фактор, само това мога да кажа. Това се отнася както за пилотите, така и за инженерите на ключови позиции. Наистина е от изключителна важност. Принципно предпочитам договорите с пилотите да са дългосрочни”, завършва спортният директор на BMW.