Диригентът на Ferrari Жан Тод призна, че ниската надеждност е причината отборът му да изгуби битката в шампионата на пилотите.
Бразилецът Фелипе Маса няма и теоретичен шанс за титлата, а само чудо може да изведе Кими Райконен до върха. Два старта преди края на шампионата Айсмен изостава на 17 точки от лидера Люис Хамилтън и на 5 от втория Фернандо Алонсо.
Райконен има две отпадания през сезона заради механични повреди, а Маса – едно. Бразилецът обаче записа и няколко проблемни квалификации заради ниската надеждност на болида. Основният претендент за титлата Люис Хамилтън е достигал до финала във всяко едно състезание, а Фернандо Алонсо за първи път не завърши едва този уикенд на „Фуджи“ и то не заради проблеми на MP4-22, а заради катастрофа.
„Ако не се върнем в Маранело и с двете титли, то е поради слабата надеждност на нашия автомобил“, коментира Тод. „Достатъчно е да хвърлим един бърз поглед върху шампионата: загубихме много ценни точки – проблемите на Маса в Австралия, Великобритания и Италия и тези на Кими в Барселона и на „Нюрбургринг“. Ако бяхме прибавили тези точки към актива си, вероятно нашите пилоти щяха да са поне на нивото на Хамилтън.
Разполагаме с двама отлични състезатели, които показаха, че могат да работят заедно, да си сътрудничат и да поставят отбора на първо място при нужда. Този сезон ще остане в графата на успешните независимо от моментите, когато техниката ни не бе на ниво.
Още в първата година след реорганизацията на отбора записахме 170 точки, седем победи и осем първи места на стартовата решетка, а много хора прогнозираха сериозен спад в постиженията ни. Спечелихме и титлата при конструкторите – общо 15-а за отбора и седма за последните девет години.“
Тод отново подчерта, че е разочарован от объркването с гумите, което провали Ferrari в старта за Голямата награда на Япония и заяви, че отборът е имал реалните шансове да спечели, ако това не се бе случило. „Изключително съм недоволен от начина на комуникация, който стюардите на надпреварата използваха преди началото на състезанието. Трябваше да се справят по-добре. Процедурата не бе формално спазена, но на всичко отгоре не ни предупредиха преди старта да започнем с „екстрийм“ гуми зад колата за сигурност, въпреки че на екрана ясно се виждаше, че ще използваме „интермедиа“.
Служителите на ФИА с лекота можеха да проверят на стартовата решетка дали всички са получили важното писмо. Факт е, че Федерацията призна грешката си, но времето не може да бъде върнато назад и щетите са налице.“