Губернаторът на Калифорния заведе дело срещу правителствената агенция по околната среда (EPA) заради разногласия относно максимално допустимите стойности на вредните емисии за леки автомобили. Намеренията на Шварценегер са до 2016 година те да бъдат понижени с 30%.
Още през 2002 година американският щат Калифорния прие мерки за драстично редуциране на вредните емисии, а през 2005 във Вашингтон беше подадено и съответното заявление, чието уважение да позволи на федералния щат с най-висока гъстота на населението да определя самостоятелно допустими стойности на замърсяване. До момента обаче агенцията по околната среда не е издала такова разрешение. Липсата на развитие по наболелия въпрос даде повод на калифорнийския министър на правосъдието Едмунд Г. Браун да обвини агенцията в преднамерено протакане.Автомобилната индустрия на САЩ също смята, че плановете на Шварценегер до 2016 година вредните емисии да намалеят с 30% са твърде амбициозни. Производителите държат на установения от EPA единен стандарт за опазване на въздуха, който важи във всички американски щати. В последните години на своето управление губернаторът на Калифорния успя да спечели 16 други щата за идеята да бъдат наложени по-строги стандарти, засягащи отделяните от автомобили вредни субстанции.
В Калифорния са регистрирани 32 милиона превозни средства, които генерират поне 30% от пагубните за климата парникови газове по западното крайбрежие на Съединените Щати.