Просторните челни стъкла придават на съвременните автомобили изключителна динамика, но понякога причиняват нежелани ефекти. През лятото полегатите стъкла могат да са причина за екстремно нагряване на купето, което често създава непоносими условия за пътниците. Някои производители предлагат противодействие: в списъка на „екстрите” често се открояват модифицирани стъкла, които улесняват климатичната инсталация и така спестяват гориво.
В новите автомобили вече почти не се използват абсолютно прозрачни стъкла, защото тонираните плоскости филтрират слънчевата светлина и по този начин отразяват част от топлината. За тях европейските закони предвиждат пропускливост на светлината във видимия спектър от поне 75%, което за съжаление ограничава приложението им. Освен това в Европейския съюз са забранени тъмните стъкла за първия ред пътуващи, тъй като в противен случай водачът не би могъл да бъде разпознат от останалите участници в движението или от полицията.
Съществува друга технология, използваща абсорбиращо топлината фолио, чието прилагане не пречи на видимостта: разположено между две стъкла фолио приема енергията и излъчва част от нея отново навън. BMW използва тази техника в автомобилите си от средния клас.
Още по-добри резултати постигат стъкла покрити със сребърен оксид, тъй като те отблъскват инфрачервените лъчи. Според производителя на такива плоскости Securit разликата в температурата на арматурното табло след двучасов престой под пряко слънчево облъчване при използването на модифицирани и конвенционални стъкла е около 10 градуса. Ford предлага подобно покритие за челното стъкло на новото Mondeo.За съжаление тънката метална повърхност би могла да повлияе работата на мобилни или навигационни системи, затова производителят винаги оставя малка незасегната площ. Въпреки това при уреди без външна антена биха могли да възникнат проблеми.