Усъвършенстваният автопилот на компанията (Enhanced Autopilot) е опция за 6000 долара
Американците Дин Шейх, Джон Келнър и Том Мило са завели дело срещу Tesla в Окръжния съд на САЩ в Сан Хосе, Калифорния, като твърдят, че представляват собствениците на 47 000 на електрически автомобили Model X и S, продадени от октомври миналата година до март тази година. Най-малко половината от тези коли са оборудвани с второ поколение автопилот, което бе представено миналата есен. Ищците твърдят, че автомобилите се отклоняват от лентата, рискуват, спират без причина или не забавят при приближаване към други автомобили. Като цяло, част от функциите или не са налице, или не са безопасни при използване, дори противоречат на рекламата на устройството.
"Водачите са станали бета тестери на суров софтуер, който прави колите на Tesla опасни", пише в съдебния иск.
Така нареченият усъвършенстван автопилот на Tesla (Enhanced Autopilot) е опция за 6000 долара. За възприемането на обстановката отговорят осем камери с далечина на наблюдението от 50 до 250 метра, радар с номинален обхват от 160 м и 12 ултразвукови сензора, които следят околното пространство в радиус от осем метра.
Представители на компанията Tesla твърдят, че написаното в иска е просто неискрен опит за получаване на пари и го определят като "лицемерен", "неточен" и "сензационен". Tesla никога на 100% не показва какво е необходимо да прави автопилотът и това, което той не може. И много от функциите, които в съдебния иск са описани като недостъпни, вече са активирани, като актуализацията на софтуера се извършва всеки месец. "Неточно и сензационно е охарактеризирана нашата технология в иска – това е вид дезинформация, която застрашава безопасността на потребителите", коментират от Tesla.
Техническите възможности на Tesla позволяват на автомобилите в режим на автопилот не само да се движат по пътя, но минават през кръстовища, спазват всички правила, сменят лентата на движение без намесата на водача, напускат магистралата и се насочват към мястото за паркиране, паркират при първото свободно място и излизат от гараж.
И може би най-важното е, че в сайта на производителя е написано черно на бяло, че автопилотът трябва да се разглежда само като посредник и че водачът трябва да поддържа контрол над това, което се случва. В допълнение, има послепис: "Автопилотът е все още в процес на "разработване ". В крайна сметка една или друга от функциите на автопилота ще биват добавяни постепенно след тестовете им и одобрението от страна на регулаторните органи. "
Решаването на всякакво съмнение относно автономния режим на Tesla също е важно и за успеха на седана Model 3, който ще се появи на пазара през това лято. В него също има автопилот.