Твърди се, че автономният пробег на Model 3 трябва да бъде увеличена с 30%
Вече е предвидено 100% собствено производство, новото поколение на батерия на електрическите автомобили Tesla в крайна сметка ще бъде осъществено до голяма степен заедо с Panasonic, стария спътник на калифорнийската марка.
Tesla обяви с много шум за предстоящата поява на нова батерия, която се представя като значително по-ефективна от това, което се намира в момента. Голямата промяна е в клетките, които сега се наричат 4680, тъй като те показват диаметър 46 мм и височина 80 мм. Това е значително повече от актуалното поколение, 2170 (21 мм x 70 мм, тъй като новите модели могат индивидуално да съхраняват 5 пъти повече енергия.
Новите клетки се освобождават от видим електрод за кръгово устройство, използвайки нов материал на основата на силиций, доста често срещан на повърхността на земното кълбо. Те се справят без кобалт и вътре намираме конструкция, направена от сплав на никел и манган. Този състав трябва да позволи на автомобилите на марката да увеличат автономния си пробег с 16%, докато разходите им за кВтч ще паднат с 14%.
Въпреки това, първоначално 4680 трябва да бъде резервиран за най-амбициозните автомобили по отношение на автономията, по-специално става дума за Roadster и Semi, въпреки че са на протиположни полюси, но двата електромобила са насочени към 1000 км автономен пробег. След това новти клетки трябва да пристигнат в другите модели от гамата. Съобщава се, че Tesla обяви, че автономността на Model 3 трябва да бъде увеличена с 30%.