12-местният електрически микробус ще се движи през тунелите на транспортната система Loop
Компанията на Илън Мъск The Boring Company (TBC) и неговата Tesla ще създадат съвместно 12-местен електрически микробус, предназначен да се движи през тунелите на транспортната система Loop. Това съобщи Mercury News, позовавайки се на окръжния инспектор на окръг Сан Бернардино - Курт Хагман (Калифорния). Новината изплува поради факта, че няколко дни обратно, окръжната агенция за транспорт гласува в подкрепа на предложението на Мъск за изграждане на 4,5-километрова тунелна система между Ранчо Кукамонга и международното летище в Онтарио, което се намира на 61 км от центъра на Лос Анжелис.
Проектът е подобен на по-рано обявените подземни съоръжения от TBC за свързване на Чикаго с международното летище О’Хара, Вашингтон с Балтимор, стадион „Додж“ в Лос Анжелис с редица области. Тези три системи са на етап оценка на околната среда и получаване на разрешение от властите. TBC вече започна изграждането на друг тунел Loop от този вид: близо до конгресния център в Лас Вегас.
Според идеята на TBC в идеалния случай собствениците на автомобили, заедно с леките си коли, ще могат да се придвижват от една точка до друга в специални автоматични платформи (автомобилът не губи енергия). Освен това, същата мрежа може да се използва от превозни средства, специално проектирани за нея.
Не е ясно от изявлението на представителя на Сан Бернардино дали Tesla и TBC ще имат напълно оригинална совалка или нещо по-реално. Мъск по-рано спомена възможността за изграждане на миниван на основата на Tesla X, но тогава идеята изчезна.
Един такъв тунел вече работи - експериментален обект в Хоторн (Калифорния). Според TBC вече са пробвали Tesla X, но Сан Бернардино иска тунели за превоз на специално разработени миниванове. Според авторите системата ще може да превозва до 1200 души на ден с багаж. Комплексът Loop Airport Ontario ще струва на района 45-60 млн. долара (до 75 млн. с оперативен център), но все пак е много по-евтин от алтернативата - многокилометрово удължаване на трамвайната линия от Помона (1-1,5 млрд. долара). В допълнение, Loop Airport Ontario Airport може да бъде напълно завършен за три до четири години, а наземният транспорт ще изисква десет години работа. Това също наклони везните в полза на проекта на Мъск .