В Америка такъв голям автомобил вероятно ще намери много фенове, но в Европа едва ли
Електрическият пикап Tesla Cybertruck, показан досега само като прототип, е изненадващ както на външен вид, така и на декларираните параметри, а по размер изобщо не е малък. Дължината му е 5885 мм, а широчината - 2027 мм. В Америка такъв голям автомобил вероятно ще намери много фенове, но от другата страна на Атлантическия океан, част от клиентите ще бъдат уплашени от неговите габарити. За щастие, компанията може да разработи по-малка версия на Cybertruck. Шефът на компанията Илън Мъск каза това в Twitter. На въпроса за потенциалния купувач „По-малка версия за Европа? Не искам Model Y. Искам Cybertruck. Дори само по-малка вариация за ЕС “, отговори шефът на Tesla. Най-вероятно в бъдеще “.
Cybertruck е замислен в три версии: с един (задно задвижване), два (задвижване на четирите колела) и три електродвигателя и ускоряване до 97 км/ч за 6,5; 4,5 и 2,9 сек. Същите модификации имат различни диапазони на автономен пробег : 402, 483 и 805 км според стандарта EPA.
Cybertruck, в три варианта, е в състояние да тегли ремарке с маса от 3402, 4536 и 6350 кг. Товароносимостта на самия пикап е 1588 кг.
По стандартите на големите американски пикапи, Cybertruck все още не е най-цялостният, въпреки това, дискусиите за неговия размер продължиха след показването на прототипа. Мъск дори каза, че компанията обмисля дали да намали автомобила малко по пътя към превръщането си в сериен модел. Тогава обаче Илън каза, че окончателната версия ще запази размера на първоизточника. И това само добавя тежест към идеята за създаване на отделна по-малка версия на Cybertrack за европейските вкусове.
И като говорим за вкусове. Cybertruck изглежда сякаш излязъл от екрана на научнофантастичен филм от периода 1980-1990 година. като Blade Runner или Total Recall. Това разделя публиката. Някои бяха възхитени, други не приеха такъв дизайн. Така наскоро Мъск разкри, че компанията има "план Б" в случай, че обикновеният Cybertruck се провали на пазара. След това Tesla просто ще създаде електрически пикап с традиционен вид. "Ако се окаже, че никой не иска да купи странно изглеждащ пикап, ние ще изградим нормален, няма проблем", каза ръководителят на компанията. Ще бъде интересно, ако един ден компанията реши да комбинира тези две идеи в една (по-малък Cybertruck и пикап с класически вид).
Крайният минимализъм с прости плоски повърхности, възприет във екстериора на пикапа, продължава вътре.
Tesla все още не е построил гигафабриката Cybertruck в Тексас, за да пусне футуристичния пикап в производство до края на 2021 г. А, ако се развие идеята за по-малък Cybertruck, вече ще има предприятие за такъв модел: Gigafactory в Берлине е в процес на изграждане (всъдеходът Tesla Model Y ще бъде пуснат първи там, но в бъдеще списъкът на произвежданите модели може да бъде разширен).