Американският електромобил ще стъпи в Европа и в Германия в началото на 2019
Tesla обяви с фанфарен звън старта на поръчките за Model 3 през март 2016. Първите автомобили зарадваха собствениците си в края на юли 2017, но производството спря и американският автопортал публикува негативна рецензия за Tesla. Едва през 2019 Model 3 идва при нас.
След многобройните спекулации относно доставките на Model 3 следва официалното изявление на Tesla: първият Model 3 ще стъпи в Европа и в Германия в началото на 2019. Това е отговорът на производителя на електрически автомобили. Някои клиенти са получили писмо през февруари, в което е посочено ново забавяне на доставката.
Официална дата на доставка: началото на 2019
Към момента за Tesla Model 3 са направени около 400 000 предварителни поръчки. Тезиq които са едни от първите клиенти с резервация на Model 3 през април 2016, чакат вече почти две години за автомобила си. На уебсайта на компанията клиентите разбират приблизителното време кога ще получат техния Model 3. До началото на февруари като период на доставка все още се споменаваше "края на 2018“. Когато проверихме в средата на февруари, установихме, че доставката е отложена във времето. Конфигураторът понастоящем не работи. Полека-лека клиентите трябва да получат покана за конфигуриране, заяви Tesla, и тогава с техните права за достъп биха могли да компилират своя Model 3.
Три години срок на доставка
Ранните резервации могат да очакват доставка след три години. Относно броя на клиентите, които са поръчали Model 3, Tesla не дава информация. В САЩ само до август 2017 около 63 000 от клиентите са сторнирали поръчките си, съобщава списание Fortune. Тези, които искат да анулират поръчките си, могат да го направят чрез потребителското си име на „My Tesla“, информира Tesla.
Критично видео за Tesla Model 3
Тестовете с Model 3 все още са рядкост, в Европа нито един журналист не е управлявал този автомобил. В същото време, постоянно има лоши новини от "производствения ад", както самият Илън Мъск нарича стартирането на всеки нов модел. Разбира се, всяка информация за Model 3 предизвиква раздвижване. Наскоро един видеоклип беше гледан особено много, в него Model 3 изчезна.
"Подобно на Kia от 90-те години"
Санди Мънроу от компания, която разглобява автомобилите студии - репер за конкурентно разузнаване, унищожи вербално Tesla Model 3 по време на видео на Autoline. Той започва отпред от аварийния отвор на капака, който е скрит в предната броня зад капака. При катастрофа спасителите трябва да отворят капака и да изключат електричеството под капака. Това Мънроу намира също толкова опасно, колкото липсата на механичен отвор на вратите: Когато след катастрофа е прекъснато захранването с електричество и задните врати са затворени, пътниците седящи отзад ще трябва да напуснат автомобила през предните врати или през вратата на багажника.
Мънроу се притеснява също и от залепеното допълнително гумено уплътнение на рамките на прозореца на шофьорската врата и като цяло на цепнатините. Заключението му: "Това са грешки, които видяхме през 90-те години в автомобилите Kia".
Видео: Недостатъци в Tesla Model 3
Tesla стартира серийното производство на компактния електрически автомобил на 7 юли 2017. Първият сериен автомобил с обозначението "SN1" трябваше да слезе от поточната линия две седмици преди реалния старт и да отиде директно в ръцете на Илън Мъск. Следващите 30 екземпляра на Tesla Model 3 отидоха при служители на Tesla. Те трябва да алармират за така наречените детски болести. До края на 2017, производството трябваше да достигне до 5000 автомобила месечно, а след това до половин милион годишно.
Проблеми при доставката на Model 3
През юли 2017 бяха произведени 30 автомобила, а след това Tesla бавно увеличи производствения ритъм. През август от поточната линия трябваше да слязат 100 броя на Model 3, а през септември Tesla възнамеряваше да произведе 1500 модела, а от декември 2017 месечно до 20 000 автомобила.
Поставените производствени цели са явно неуспешни
Tesla не е постигнала поставена от самата нея производствена цел: през четвъртото тримесечие на 2017 компанията е произвела 2425 екземпляра от Model 3, което прави 10% от общото производство (24 565 Model S, X и 3). За да се преодолеят проблемите с увеличаване производството на Model 3, бяха привлечени служители от производството на моделите S и X, съобщиха от компанията в своя тримесечен отчет.
Седмично от средата на 2018 до 5000 броя от Model 3
Като цяло Tesla е доставила 29 870 автомобила през четвъртото тримесечие на 2017. От тях 15 200 са Model S и 13 120 Model X. В сравнение с третото тримесечие на 2017 доставките са с 9% повече. В сравнение с четвъртото тримесечие на 2016, доставките са се увеличили с 27%, Tesla говори за най-доброто тримесечие в историята на компанията.
Броят на произведените Model 3 силно нараства: до края на декември беше постигнат капацитет от 1000 автомобила. В края на първото тримесечие на 2017 седмичното производство трябва да се е увеличило на 2500 и до края на второто тримесечие седмично да се произвеждат по 5000 броя от Model 3, обяви Tesla.
Малко ретроспекция към март 2016
За пръв път в историята хора са опънали палатки пред автокъща, само и само да са на предни позиции при първоначалната вноска за автомобила. И то за автомобил, който никой не е виждал до този момент. Традиционните автомобилни гиганти, сигурно биха се разплакали като видят тази картина.
Илън Мъск по скоро не. Харизматичният шеф на Tesla си играе с ентусиазма на феновете на Tesla, като, че ли те са музикален инструмент. Апостолите на първите Iphone знаят това от легендарния Стив Джобс. И така, не е чудно, защото точно когато на 31март 2016 се отворят тефтерите за поръчки на новия Tesla Model 3, пред клоновете на Tesla се вият огромни опашки. Който превари, ще спечели.
35 000 американски долара стартова цена
Точно след световната премиера на 31 март 2016, хората разбраха много добре за какво точно са извършили авансово плащане от 1.000 долара. Един определено средно класен автомобил, който визуално се нарежда между Model X и Model S. Model 3 е с дължина 4,70 метра, 1,85 метра широк и 1,44 метра висок. Междуосовото отстояние е определено на 2,87 метра. Обемът на багажника съгласно американския стандарт възлиза на 425 литра, теглото на базовата версия възлиза на 1,6 т.
Ако трябва да сме честни, добре е да свикваме с новите неща. Останалото не е важно. Експериментите не са за хора, които продават много автомобили. Цените започват от 35 000 долара. Което прави цената на Tesla Model 3 наистина значително по-висока от средната цена за нов автомобил в Америка, която е 31 000 долара, разбира се, покупната цена в САЩ се редуцира както следва: от приспадане на данъци 7500 долара, включително и други премии – от 2000 до 6000 долара в зависимост от щата. Разбира се, Model 3 защитава петзвезден рейтинг във всички области за безопасност.
Model 3 ще стъпи с максимална мощност на батерията със 75 кВтч, стандартната версия стартира с 50 киловатчаса. И: всички Model 3 стъпват с режим автопилот, който позволява автомобилите Tesla да могат да се управляват полуавтономно.
Всички автомобили са фабрично оборудвани с осем камери и множество сензори. Първоначално ще бъдат активирани само функциите за асистиране на водача, софтуерът за автономно шофиране ще бъде на разположение по-късно като актуализация. Функциите за подпомагане ще струват 5000 американски долара, а автопилотът още 3 000. Всеки цвят, с изключение на черния, струва 2930, съответно 3861 долара. Премиум пакетът за оборудване струва над 6000 долара. Model 3 с всички опции на борда достига цена от 55 000 долара. Tesla дава 4-годишна/съответно 50 000 километрова гаранция за автомобила, за батерията дори 8 години и до 120 000 мили.
На представянето Мъск отдава особена важност на огромния стъклен покрив, който както казват е от най-големите в този клас, както и факта, че "в Model 3 могат комфортно да се возят петима възрастни. Ние искаме, хората да се влюбват в автомобила си и да очакват с нетърпение да се качат в него", каза Мъск
Стандартно в Model 3 се въртят 18-цолови джанти с възможност за избор и на 19-цолови. Със зареждащото устройство на Tesla малката батерия ще може да се зареди с електричество за 210 километра в рамките на 30 минути, а голямата батерия в рамките на половин час складира енергия за 275 километра.
Най-важната информация и данни за Tesla Model 3:
• Спринтът до 100 км/ч е под 5,6 съответно 5,1 секунди
• Максималната скорост е 209 км/ч (с най-мощната батерия: 225 км/ч)
• Model 3 стъпва като петместен
• При краш теста завоюва петзвезденя рейтинг
• EPA-пробегът е някъде между 350 км (с 50 kWh) и 500 км (с 75 kWh)
• Зареждането на колонките за бързо зареждане ще има такса
• Model 3 стъпва с хардуер за автопилот (8 камери, много сензори)
• Коефициентът на съпротивление се очаква да възлезе на 0,21.
• Вратата на багажника ще бъде по-голяма в сравнение със серийния модел.
• Обемът на багажника възлиза на 397 литра (американски норми)
• Без Head-up-дисплей, в средата има само 15 инчов хоризонтален екран
• На задната седалка има място за 2 или 3 тесни детски седалки
• Седалките са напълно сгъваеми
• Възможни са по-малко от 100 конфигурации
Tesla Model 3 стъпва с над 300 км пробег
Tesla не дава информация за пробега и разхода, дори и при двата варианта на батерията все още няма обявени официални стойности. Специалистите по анализиране на емисиите, с които си сътрудничи auto motor und sport при тест драйв, изпитаха новия електрически автомобил в САЩ на 161 км в градски трафик и на магистралата. Резултатът: електромобилът има разход от 1 киловатчас електроенергия на 3,1 мили, което означава 20 кВтч/100 км. По този начин малкият Model 3 е по-икономичен от значително по-големия и по-тежък SUV Model X, който auto motor und sport тества през 2016. Model X достигна тогава консумация от 26,9 kWh на 100 километра, поради много по-голямата си челна повърхност.
Данните за потреблението позволяват да бъдат направени изводи за пробега на новата надежда на Tesla. След като след изминатия 161-ви километър, батерията все още е пълна на 50,6%, а това съответства на диапазон от 326 километра. Model 3 е тестване с по-големия от двата варианта на батерията. Спекулира се с два вида батерии с капацитет от 50 и 75 кВтч. Резултатите от теста обаче показват, че батерията е с 65 kWh.
Като цяло моделът Tesla 3 се очаква да достигне шестцифрена бройка на продажбите. За 2018 Илън Мъск предвижда и версия Performance на Model 3, но без да дава ключови данни. Освен модел S и SUV модела X Tesla планира и четвърти модел. Мъск k обяви в Twitter, че ще има и Model Y.