Постигнатите данни от въпросните електромобили са отговорът на скептиците
Немският почитател на електрическите автомобили Tesla Хансьорг фон Хеминген-Хорнберг ги кара толкова много, че вече държи първите две места в неофициалната класация за продължителен пробег сред всички автомобили Tesla (данните на тези автомобили са в мрежата). Неговата страст започва с един от първите екземпляри на Tesla Roadster, който той е купува през 2009 г. Сега километражът на електрическия автомобил показва 620 000 км. Но „старецът“ е сменен с хечбека Model S (версия P85), закупен по-късно. Наскоро този автомобил показа кръгло число на екрана: пробег 900 000 км.
Постигнатите данни от въпросните електромобили са отговорът на скептиците, които смятат, че поради използването на задвижващата батерия дълго време е разрушително и поради тази причина не може да се конкурират с най-успешните модели с двигатели с вътрешно горене.
Геминген пътува със своите автомобили Tesla из различни страни, оттук и големия пробег.
Изданието InsideEVs уточнява, че Tesla S на Геминген сега се задвижва от втора батерия. Отличен показател за почти 1 млн. км общ пробег. Между другото, компанията дава гаранция за батерията и електрическата система осем години без ограничение на пробега. Ако през този период батерията се повреди, тя ще бъде сменена безплатно, дори нeведнъж. Точно това се случва с Хайдн Сонад, основател на американската мрежа за отдаване под наем на автомобили Tesla - Tesloop. През май той информира, че един от наеманите Model S 2015 г. е изминал 724 203 км (450 000 мили).
Този Tesla S с наименование използва трета батерия (първата от фабриката и още две батерии. Батерията номер едно е закръглила 194 000 мили, автономният пробег е паднал от 274 на 250 мили, батерия номер две - 130 000 мили, спад на пробега от 274 на 213, батерия три - 126 000 мили (и тя остава), намаляване на пробега - от 294 до 263 (при втората смяна е осъществено обновяване с капацитет 90 кВтч).
По време на експлоатацията този автомобил получава безплатно две нови задвижващи батерии, с пробег 312 593 и 521 497 км. А на близо 58 586 км хечбекът сменя преден задвижващ модул (също в гаранция). Третата батерия в момента е изминала 126 000 мили (202 777 км) и е изгубила само 10% от първоначалния си капацитет за този пробег, въпреки че е била често зареждана с високоскоростни зареждащи станция (те увеличават деградацията). Всички разходи, включително поддръжката и различните ремонти, са интересни – 27 604 долара. Автомобилът е получил безплатно от зарядни станции Supercharger, но ако е трябвало да плати за това (46 800 долара, според сметките на Сонад), тогава това ще бъде 74 404 долара . Не е чак толкова много за изминати 450 хил. мили.