За разлика от САЩ, в Европа S, както и преди, изминава 610 км според цикъла WLTP
През февруари се появи модификацията Long Range Plus в американския конфигуратор на електрическия автомобил Tesla Model S, като сменя Long Range. Въпреки че батерията със 100 кВтч не се промени, други подобрения в електромобила позволяват увеличаване на автономния пробег според трудния американски цикъл EPA от 373 мили (628 км) на 390 мили. Тогава шефът на компанията Илън Мъск обяви още една стъпка към 400 мили. И сега той запази думата си: отсега нататък Model S Long Range Plus е 402 мили км (647 км) според стандарта EPA. Въпреки същия капацитет на батерията.
За разлика от САЩ, в Европа S, както и преди, изминава 610 км според цикъла WLTP. Разликите с американския каталог вероятно не се дължат на техниката, а на процедурата на сертифициране. Но все пак очакваме нови рекорди от любителите на икономичното шофиране.
Доказателство за актуализацията на параметъра за запазване на мощността е конфигураторът на американската страница на марката. Вярно, както обикновено, срещу числото има индекс estimate (оценка).
Компанията уточнява, че всъщност 400 мили са били постигнати още с пускането в производство на Tesla Long Range Plus, но са били нужни коректните EPA тестове. Между Tesla и агенцията е възникнал спор относно тънкостите на поведението на автомобила. Подобренията в електромобила са в намаляването на теглото (от тази гледна точка седалките, батериите и задвижващите модули са оптимизирани), новите джанти и гуми с намалено съпротивление на въздуха и търкалянето и намаляването на механичните загуби в предните и задните задвижващи модули (маслената помпа отзад и отпред е променена, скоростна кутия). И още - в повишената ефективност на регенеративното спиране, работещо с по-ниски скорости от преди, съобщава изданието Electrek.