Готови ли сте за следващия рекорд на Нюрбургринг? В Twitter от Tesla обявиха пистов комплект за Model S Plaid, който вече е бил подложен на интензивни тестове на Северната отсечка.
С рекордното пилотиране на 9 септември 2021 г. Илон Мъск не само гравира в асфалта официален рекорд на Нюрбургринг, но и раздразни Porsche. Поне малко. В края на краищата времето на Tesla (7:35.579 минути) беше значително по-ниско от най-доброто време на Porsche Taycan (7:42 минути), което беше валидно по това време. Но в началото на август 2022 г. Porsche отвърна на удара: развойният пилот Ларс Керн профуча с Porsche Taycan Turbo S с Performance Kit и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) по 20,8-километровата версия на Северната отсечка за 7:33 минути.
Успоредно с рекорда за обиколка за серийни електрически автомобили през 2021 г. шефът на Tesla обяви в Twitter, че следващите рекордни пилотирания ще се проведат с модифициран Model S Plaid. Включително с аеродинамични подобрения, карбонови спирачки и гуми Cup. Но едва сега идва официалното потвърждение под формата на тийзър видео в официалния канал на Tesla в Twitter: Model S Plaid с Track Pack "ще се появи скоро".
Все още има какво да се подобри при гумите
Ловците на маскирани новости от auto motor und sport вече са виждали как може да изглежда такъв аеродинамичен пакет на прототипа, който заснеха на Нюрбургринг през октомври 2021 г. Наред с други автомобили екипът на Tesla беше там с тъмносин, значително модифициран Model S Plaid. Ясно се виждат активният заден спойлер, характерната предна престилка, модифицираните елементи за отклоняване на въздушния поток на предните калници и новата спирачна система.
Пряко сравнение: червеният сериен Model S Plaid, който постави рекорд на Нюрбургринг, и модифицираната синя версия с активен заден спойлер.
Фактът, че в автомобила винаги имаше двама тестови пилоти и че Tesla все още не беше на съвсем върхово ниво по отношение на гумите, показваше, че през 2021 г. не бяха дошли на Нюрбургринг, за да поставят нови рекорди. Вместо свръхскоростните гуми Cup все още се използваха сравнително цивилните Michelin Pilot Sport 4S в смесена гарнитура. Предните гуми бяха с размер 265/35 (21 цола), а задните – 305/30 (21 цола).
Голямо крило не само на Нюрбургринг
Между другото, това не е първият път, в който на състезателни писти се появяват версии на Model S с биещи на очи спойлери. Голямото крило вече можеше да се види на Лагуна Сека още преди тестовете на Северната отсечка. Както във фиксирана, така и в динамична версия. Разбира се, подвижното крило има предимството, че може да открие път към напълно нови измерения по отношение на спирането (ключова дума: въздушна спирачка). От техническа гледна точка обаче спойлер, който може да се регулира със светкавична скорост, определено не е проста работа.
В тийзър видеото обаче не се разкрива какво всъщност се предлага. В началото от птичи поглед се вижда само автомобил, който се движи по пистата за Формула 1 "Сикуит Пол Рикар" в Южна Франция. След това виждаме Tesla размазана в динамично шофиране, както и изображение на индикатора за скоростта, който се катери нагоре от 298 до 322 км/ч.
Track Pack само при тунера?
Въпросът дали и как Tesla ще предостави на клиентите евентуален Track Pack, остава вълнуващ. Както Мъск посочи през септември 2021 г., самата компания не разполага с ресурси, за да обслужва ултраспортни клиенти. За целта обаче имало няколко "добри тунери". Всичко това звучи доста познато. Преди големите автомобилни производители да започнат да привличат в заводите си доставчици на висока мощност (AMG, Quattro GmbH), най-спортните модели също се предлагаха "само" от тунери. И производителите с удоволствие ги подкрепяха директно. За хардкор пилотите на Tesla това би могло да означава да си купят Model S Plaid и да го закарат при сертифициран от Tesla тунер. Той ще се погрижи за останалото.
Снимки: Щефан Балдауф