Според собственика на кросоувъра произшествието се дължи на "неизправност на софтуера "
В САЩ електрическият кросоувър Tesla Model X се вряза в сграда на търговския център, съобщава InsideEVS. Собственикът на автомобила твърди пред форума на привържениците на Tesla, че при паркиране колата спонтанно е включила функцията автопилот, след което тя веднага ускорява и се разбива в сградата. Според притежателя на кросоувъра Model X в автомобила е била и съпругата му. В резултат на инцидента жената е получила леки наранявания.
"Това е сериозен проблем, Tesla трябва да спре доставките на Model X и да разследва причините за инцидента", казва собственикът на автомобила. Според него той вече е дал показания пред полицейските власти и е подал жалба до Националната администрация за пътна безопасност на Щатите. Според собственика на кросоувъра произшествието се дължи на "неизправност на софтуера ". На свой ред, представители на Tesla отхвърлят всички обвинения, след като инженери на компанията анализираха всички записи в дневниците на автомобила.
"В момента на инцидента Model X е бил управляван ръчно и не е регистрирано участие на автопилота или круиз контрола. Протоколът от самозаписващото се устройство показва, че превозното средство се е движило със скорост от 10 км/час, а след това педалът на газта е бил натиснат и скоростта на автомобила се е увеличила драстично", обясняват от компанията.
Известно е, че в края на март автопилотът на Tesla Model S направи грешка и колата участва в инцидент на черен път в Швейцария. Ако се съди от видеото, което бе излъчено на 25 май , електрониката не е регистрирала спрял микробус в лявата лента. При инцидента никой не е пострадал. Шофьорът, който е бил в колата по време на сблъсъка, заяви, че нито една от електронните системи не е сработила. "Адаптивният круиз контрол не успя да спре автомобила, както обикновено прави, системата за аварийно спиране не се задейства, предупреждението за опасност от челен удар настъпи твърде късно", пише в блога си притежателят на Tesla.
Веднага след инцидента той се е свързал с европейския офис на Tesla, но оттам му обяснили, че подобно нещо не може да се случи, след като всички системи са работили, както се очаква. "Аз бих могъл да реагирам по-рано, но когато колата забавя хиляди пъти правилно, вие започвате да й се доверявате", казва шофьорът.
Представител на Tesla, коментирайки инцидента пред портала Tech Insider, обясни, че електронните системи на електрическия автомобил Model S са предназначени за подобряване на безопасността по пътищата, а не да заместват шофьора. "Към днешна дата електрониката не е превърнала електромобилите на Tesla в автономни автомобили и това не дава право на водача да се отклонява от управлението. Ние постоянно напомняме на клиентите, които, дори когато системата е активирана, шофьорите носят цялата отговорност за случващото се на пътя. Те трябва да са готови във всеки един момент да го поемат управлението", казва представителят на Tesla.
През декември 2015 Tesla обнови софтуера за електромобилите Tesla Model S и Model X, след което в автомобилите се появява система за автопилот. С нейна помощ електрическите автомобили може самостоятелно да променят лентата на движение, когато бъдат включени мигачи и да паркират успоредно на другите превозни средства. Обновената програма Version 7 може да бъде изтеглена чрез интернет.
Своя първи напълно автономен автомобил американската компания планира да представи до две години. Според основателя на марката Елън Мъск Tesla разполага с всички необходими компоненти за създаване на безпилотен автомобил. "Вероятността за пътен инцидент е с 50% по-ниска, ако бъде активиран автопилотът. Дори и най-ранната версия на автопилота е два пъти по-безопасна, отколкото действията на самия шофьор", заяви Мъск по време на световна енергийна конференция.
До момента електрически автомобили на Tesla са изминали повече от 160 милиона километра с активиран автопилот.