Изпълнителният директор на марката Илън Мъск показа първите снимки на най-новия модел
Tesla методично разширява моделната си гама. На Общото събрание на акционерите изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск показа първите снимки на най-новия Tesla Model Y.
Това че с Model Y Tesla пуска на пазара кросоувър като четвърта серия не е нещо ново. Още през 2015 Мъск обяви чрез Twitter Model Y. Директорът по производството Щраубел беше на същото мнение и през 2016 обяви съответния Е–автомобил на основата на Model 3.
Tesla Model Y е върху платформата на Model X
Първоначално според шефа на Tesla, Илън Мъск Model Y не трябваше да бъде върху платформата на Model 3. В замяна на това Tesla конструира своя собствена платформа, която не разполагаше с архитектурата на 12-волтова батерия и производството и е значително по-евтино. Тук очевидно краят наближи, защото калифорнийският производител на Е-автомобили създаде платформа с напрежение 48 волта.
Сега Мъск се върна назад и обясни, че екипът го е убедил за по-бързото стартиране на пазара, Model Y трябва да бъде върху платформата на Model 3. Това означава, че Model Y ще има "относително нисък технологичен и производствен риск. Той не определи точната дата на пазарния старт.
Междувременно Мъск допълни, че Model Y няма да слиза от поточната линия на завода на Tesla във Фримонт, "Ние там се пукаме по шевовете". Шефът на Tesla планира най-малко три нови завода и допълни, че в резултат на голямото търсене не изключва от десет до двадесет завода. Защото търсенето на Model Y значително ще надмине търсенето на Model 3. Той в момента има над 400 000 поръчки и официалният период на изчакване е минимум 12 месеца.
Повече няма да има безплатно зареждане
Първата снимка на Model Y не показва много от новия модел, в крайна сметка изглежда стилът е ориентиран към сегашния дизайнерски език на марката. Но дори това не е учудващо. Капакът на двигателя показва типичните форми, които издължават предницата във формата на стрела заедно с тесните фарове. Откроява се купевидна линия на покрива. Липсват външните огледала, чиято функция според Мъск са иззели камерите, като, че ли американските власти тук са се борили да финализират законовите изисквания. Ако се доверим на слуховете, отново ще има двойни врати, които са доста скъпи за производство. Ние изхождаме от класическа концепция с четири конвенционални врати.
Технически погледнато, новият Model Y, трябва да се базира на Model 3, с изключение на задвижващото звено на новата платформа. Това означава автопилот, спартански интериор и голям сензорен екран. Пробегът: най-малко 500 км. Цената, минимум 30 000 американски долара, при което новите клиенти повече няма да могат да зареждат безплатно в зарядните устройства на Teslaа.
Ford уби S-E-X – сега следва S-3-X-Y
Но защо точно Tesla Model Y? Зад това е скрит планът на Илън Мъск, който за съжаление Ford пресече още при Model 3. Това превозно средство първоначално трябваше да носи името Model E. Но Ford успешно наложи своята запазена марка на името. "Ford уби S-E-X ", поясни Мъск, изхождайки от серийните наименования: Model S, Model E и Model X. След това всичко се промени. След като от S-E-X се пръкна S-3-X, а скоро и S-3-X-Y. Във всеки случай тук отново има конфликт с Ford. Освен това Model Y е произвеждан от Ford между 1932-1937.