Специалистите от развойния отдел са работили най-много върху автопилота
След поредица тежки инциденти с ModelS, Tesla прецизно ревизира своя автопилот. При обикновената сензорика нищо не се е променило, по скоро системите за подпомагане трябва да бъдат подобрени, чрез актуализация на софтуера и функция за самообучение.
Наистина изглежда, че има голяма промяна, защото след версия 7.1, Tesla не пуска 7.2, а веднага 8,0, това е индикация за основна промяна на операционните системи.
Нов инфотейнмънт
Всъщност, новите характеристики се отнасят не само до инфотейнмънт системата, която трябва да се активира интуитивно, като разполага с подобрен гласов контрол и навигационният режим автоматично се настройва спрямо състоянието на трафика. Нова е също така и функцията, която предотвратява прегряването вътре в купето на паркирания автомобил. С тази функция могат да бъдат предотвратени критични температури, ако в колата са останали деца или домашни любимци.
Ръцете на волана
Специалистите от развойния отдел са работили най-много върху автопилота, така Tesla нарича темпомата за отстояние с активно поддържане лентата на движение. Няколко сериозни инцидента донесоха лоша репутация на асистента, поради което взаимодействието между камера и радарен сензор трябва да се подобри. За да се предотврати неправилно използване, системата се изключва, когато водачът дълго време не е поставял ръцете си върху волана. В интернет пространството многократно се появява видео, в което шофьорът на Tesla отива на задната седалка или играе шах с пътника до него.
Радар пред камера
Освен това данните от радарния сензор придобиват все по-голямо значение. Досега по информация на Tesla системата се доверяваше повече на камерата и по-малко на радара, защото той много лесно се разсейва. Дори една метална кутия хвърлена на пътното платно подвежда сензора и той не може да я идентифицира и да активира спирачната система. Новият софтуер трябва да помогне на радара да има шест пъти по-фина резолюция. Как точно функционира той, Tesla не съобщава. По-високият коефициент на радарния сензор звучи обаче обещаващо, тъй като електромагнитните радарните вълни идентифицират много по-прецизно както отстоянието, така и скоростта на движещите се отпред обекти, отколкото камерите и изображението.
Фин сензор –систематизиране плюс интелект
Нещо повече, радарният сигнал систематизира десет пъти в секунда, поради което много по-ясно може да различи статични препятствия и движещи се обекти. Обикновената сензорика все още и е трудно да прецени височината на обектите, Tesla не крие това. Мостовете и знаците на магистралата, могат да бъдат разпознати от сензора дори зад препятствие.
Противоположно на това, както при случая с фаталния инцидент във Флорида в началото на май – камиона е сбъркан със знак. В бъдеще Tesla ще използва колективната интелигентност на флотата си. Когато сетивните органи регистрират много стационарни обекти на Tesla, те биват качени на фирмения сървър и от там се съхранява в навигационната карта на сайта, така, че следващите автопилоти могат да оценят ситуацията по-добре. Тези данни трябва да бъдат използвани и при избор на скорост от автопилота, където системата трябва да избере правилната скорост преди завой.
Системата продължава да се обучава
Освен това критикувания софтуер на автопилота, Tesla възнамерява да пусне в реалния трафик догодина. Въпреки, че Tesla все още се е пуснала новите функции на автопилота, системата работи, в новите модели на Tesla с осем камери, но все още не се позовава на лазерен скенер, като на заден план анализира реалните пътни ситуации. Самообучаващият се софтуер тренира за по-нататъшно приложение в практиката. Автопилотът трябва да бъде актуализиран, кога ще стане това, все още не се знае.
По този начин, Tesla си осигурява много по-голяма база данни, отколкото всеки друг производител, които доскоро прибягваха до видео секвенции, за да доразвият своя софтуер за автономно управление. Tesla обаче може да анализира реални пътни ситуации, които нейните десетки хиляди мрежови модели предават. Водачите не забелязват тестовете.
Семплият хардуер си остава
Остава да видим как системата ще се държи в реалността. При проведеният тест в средата на септември с новия модел X, той беше със стария софтуер (7.1) със всичките си слабости. Така автопилота можа да се активира дори в градовете, където той е напълно неподходящ. Макар и с тези всеобхватни функции на шофиране, сензорната система на Tesla все още е много проста. Утвърдили се автопроизводители като Mercedes, използват за подобни функции до шест радарни системи и множество камери. Актуализацията постоянно се провежда, както обикновено става при Tesla новата операционна система се трансферира онлайн в автомобила чрез смартфон или компютър.