Компанията заведе дело срещу немската фирма Hoerbiger Automotive Systems LLC Comfort
Компанията Tesla заведе дело срещу немския производител на автомобилни части Hoerbiger Automotive Systems LLC Comfort. Според американците въпросната фирма е виновна за нарушаване на сроковете за представянето на кросоувъра Model X, пише The Wall Street Journal.
Както се казва в съдебния иск, който е подаден в окръжния съд на Северна Калифорния, с Hoerbiger Automotive Systems LLC Comfort е сключен договор за производство на врати за първия кросоувър на Tesla. Междувременно американците твърдят, че свършената работа е некачествена. От Tesla обясняват, че пробните екземпляри прегрявали прекалено, също се е появил теч на масло. В резултат на това на американската компания прекратява договора с Hoerbiger Automotive Systems LLC Comfort и е била принудена да намери друг изпълнител. На свой ред, германците поискаха Tesla да изплати съществуващите задължения към тях.
"Бяхме принудени да подадем този иск, след като Hoerbiger отказа да изпълни условията на договора с нас. Вместо това те поискаха голяма сума пари, върху която нямат абсолютно никакви права. Ще докажем нашия случай в съда", заяви представител на пресслужбата на Tesla.
Известно е, че в нощта на 30 септември 2015 Tesla представи първия кросоувър в своята история - Model X. Автомобилът получи отварящи се нагоре врати, най-добър автономен пробег без дозареждане сред кросоувърите и мощна електрическа система за задвижване с два мотора. Що се отнася до динамичните показатели, той превъзхожда всички конкуренти ново представяне надмина всички съученици.
Най-отличителната черта на каросерията на автомобила е отварянето на вратите. По време на представянето шефът на Tesla Елон Мъск определи този механизъм "крило на сокол” и заяви, че вратите се отварят и затварят със специални ултразвукови сензори, които непрекъснато следят обектите около автомобила. Ако електрониката открие препятствие, вратите няма да се отворят автоматично по електрически способ. Предните врати се отварят по класическия начин, но също имат електрически механизъм за отваряне. Те се отварят самостоятелно при приближаване на собственика към Model X.
Кросоувърът Tesla е оборудван с три реда седалки. В автомобилът могат да се настанят седем пътници и при пълно натоварване може да тегли и ремарке с товар до 2300 кг. Първоначално Model X влезе в продажба с версия с две двигателни колела. Една от модификациите се нарича 90D и ускорява от нула до 100 км/ч за 4,8 секунди, а с едно зареждане може да измине 413 км, което е най-добрият резултат сред всички електрически всъдеходи в света.
Топ модификацията PD90 получи по един електрически мотор за всяка ос. Отпред е монтиран двигател с мощност 259 конски сили, а отзад - 503 конски сили. До 100 км/ч тази версия на Model X ускорява за 3,2 секунди, което за момента е рекордно постижение сред всички серийни SUV-ове. Автономният пробег на топ версията е по-малък, отколкото версията 90D, и възлиза на 402 км.