Този показател е почти седем пъти по-голям от Ferrari, Porsche и Aston Martin, взети заедно
Епидемията от коронавирус засегна много индустрии, но автомобилната индустрия е сред най-тежко потърпевшите . След като производителите на автомобили спряха производството и дилърите затвориха шоурумоветe на фона на блокирането на COVID-19, продажбите на автомобили в световен мащаб спаднаха по-зле отвсякога. Пазарът на луксозни автомобили обаче беше по-малко засегнат от финансовия спад, причинен от пандемията на коронавируса.
Според данни, представени от StockApps.com, пазарната капитализация на най-скъпата автомобилна компания в света - Tesla, е достигнала над 460 млрд. долара тази седмица, почти седем пъти повече от Ferrari, Porsche и Aston Martin, взети заедно.
Пазарната капитализация на Tesla скочи с 513% от януари
2020 г., въпреки ефектите COVID-19 върху световната автомобилна индустрия.
Цената на акциите на компанията се повиши с близо 200% през последните три месеца и те нараснаха с около 500% през годината, въпреки спада от 4,9% през второто тримесечие на 2020 г.
Една от причините за такава премия е способността на Tesla да убеди инвеститорите, че това е много повече от обикновен производител на автомобили, и плановете да направят автомобилите си способни да се внедрят в автономна услуга за споделяне на пътувания "robotaxi", доказва това.
През декември 2019 г. пазарната капитализация на най-скъпата автомобилна компания в света възлиза на 75,7 млрд. долара, разкриха данните на YCharts. В края на първото тримесечие на 2020 г. тази цифра нарасна до 96,9 млрд. долара, въпреки кризата с COVID-19. Статистиката показва, че пазарната капитализация на Tesla е нараснала със 107% през следващите три месеца, достигайки стойност от 200,8 млрд. долара в края на юни. В началото на тази седмица той скочи над 460 млрд. долара, което е четири пъти над пазарната капитализация на IBM. От началото на годината пазарната капитализация на Tesla се е повишила с 513%.
Пазарната капитализация на Ferrari се е повишила със 7,1 млрд. долара през 2020 г.
Прекъсванията на пандемията COVID-19 нанесоха значителен удар на италианския производител на суперавтомобили Ferrari (NYSE: RACE), който беше принуден да затвори фабриките си за седем седмици.
Финансовият отчет за второто тримесечие на 2020 г. разкри 42% спад на приходите на годишна база и намаляване наполовина на количеството на автомобили поради спиране на производството и доставките.
Компанията също така стесни диапазона на целогодишните си насоки за печалба с прогнозни приходи от над 3,4 млрд. евро в сравнение с предишните насоки от 3,4 млрд. евро до 3,6 млрд. евро и коригираната печалба преди лихви, данъци, амортизация и между 1,07 млрд. евро и 1,12 млрд. евро.
Въпреки това италианският производител на луксозни автомобили се представи по-добре от повечето други производители на автомобили и остава уверен в отскок през втората половина на 2020 г. благодарение на силната си книга с поръчки.
През декември 2019 г. пазарната капитализация на италианския производител на луксозни автомобили достигна близо 41,2 млрд. долара. След катастрофата в Черния понеделник през март тази цифра спадна до 38,7 млрд. долара. През второто тримесечие на 2020 г. обаче се наблюдава нарастваща тенденция, като пазарната капитализация на Ferrari се покачи до 42,3 млрд. долара през юни.
Статистиката показва, че пазарната капитализация на компанията е била 48,3 млрд. долара в началото на тази седмица, което е 17% увеличение от януари.
Пазарната капитализация на Porsche и Aston Martin потъна през 2020 г.
Докато акциите на Tesla и Ferrari се представиха добре на фона на коронавирусната криза, други водещи производители на луксозни спортни автомобили станаха свидетели на спад в пазарната си капитализация от началото на годината.
Статистиката показва, че общата стойност на акциите на Porsche е спаднала с 19% през последните осем месеца, като цифрата е спаднала от 23,1 млрд. долара през януари до 18,7 млрд. долара тази седмица.
Финансовите резултати за първата половина на годината разкриват, че продажбите на немския автомобилен производител са намалели със 7,3% на годишна база до 12,42 млрд. евро. Компанията отчете оперативна печалба от 1,2 млрд. евро, докато доставките през първите шест месеца на 2020 г. спаднаха с 12,4% в световен мащаб до под 117 000 автомобила.
Статистиката показва, че Aston Martin (LON: AML) е увеличил повече от четири пъти оперативната си загуба за първите шест месеца на 2020 г. след рязък спад на продажбите и приходите на фона на пандемията COVID-19. Британският производител на спортни автомобили е продал едва 1770 автомобила през първата половина на годината, докато общите продажбите на дребно са се спънали до 1,77 млрд. британски лири, което е 41% спад на годишна база.
Освен това пазарната капитализация на компанията се е намалила наполовина през 2020 г., като общата стойност на акциите е спаднала от 1,6 млрд. долара през януари до 760,2 млн. долара през август.