Tesla Motors е на финалния етап от разработката на уникалния Roadster. Добрата новина за всички 380 клиенти, резервирали първите електромобили, които ще слязат от поточната линия на заводите на Lotus в Англия, обаче има и обратна страна. Предварително обявеният пробег от 250 мили (402 км) без презареждане е редуциран на 200 (322 км).
Коригирането на първоначално представените данни е следствие от промените, които концептуалният модел е претърпял в производствения процес. Шасито и акумулаторните батерии са преработени, за да отговарят на изискванията за сигурност. Допълнителните килограми логично са се отразили върху максималния пробег.
Първите прототипи от втората генерация на модела бяха презентирани на официално медийно събитие в Калифорния. Следващата стъпка в проекта на Tesla Motors включва демонстрация на десетте дебютни модела, конструирани в заводите на Lotus във Великобритания. Те ще са представителни относно крайните визия и спецификации на Roadster. В близките няколко месеца, след предстоящите финални тестове, се очаква и старта на серийното производство.
Основната разлика между втората генерация прототипи и предходната версия са усъвършенстваните литиево-йонни батерии на Tesla. Общото тегло на автомобила е 1180 килограма (408 от тях се падат само на акумулаторите), което е с 272 килограма по-малко спрямо „донора“ на някои от компонентите Lotus Elise. Благодарение на максималната мощност от 248 конски сили електромобилът ще ускорява от 0 до 100 км/ч приблизително за 4 секунди.
Любителите на нестандартните решения ще могат да се наслаждават на уникалната машина срещу 92 000 долара. Според предварителните очаквания първите доставки ще стартират не по-рано от средата на настоящата година.
С финалната фаза на проекта Roadster Tesla ще насочи усилията си към реализацията на поредния нестандартен модел – WhiteStar.