Сега такива научни центрове освен в САЩ има във Великобритания и Германия
Разширяването на присъствието на определена компания обикновено се запомня с добавянето на нови пазари към списъка на официалните. Но сега случаят е по-различен: компанията Tesla възнамерява да създаде малък научноизследователски офис в гръцката столица. До този момент такива центрове са открити освен в САЩ във Великобритания и Германия.Сега ще бъде добавена и Гърция, както заявява представител на компанията пред изданието Electrek, причината е заради големия брой местни таланти. По-лесно е да работят у дома си, отколкото да се преместят в Калифорния.
Главният конструктор на Tesla за електромотори - Константинос Ласкарис, работи в компанията от 2012 г. насам. Успехът от работата му е очевиден, а в Tesla възнамеряват да "продължат традицията".
Едновременно трима от настоящите водещи инженери на Tesla по електрическото задвижване са гърци. И тримата са възпитаници на Националния технически университет в Атина. Американците очакват отново да привлекат младежи. Така подразделението в Атина ще съсредоточи усилията си върху разработването на перспективни електрически двигатели. Първоначално съставът ще се състои от десет инженери.
Търсенето на Model 3 е много високо, а компанията още от самото начало изостава далеч от графика за освобождаване. Понастоящем се полагат усилия за увеличаване на скоростта на производствения процес, но все пак, ако поръчате автомобил сега, покупката ще бъде реализирана в края на тази година.
Друга новина: до дни де факто започва сглобяването на седана Model 3 във версия dual motor с двойно предаване. Поръчките в САЩ на тази модификация ще стартират през пролетта. Между другото, задният електродвигател на Model 3 ще развива 261 к.с., а предният ще генерира приблизително 160 к.с. (това е прогнозата).
Между другото, за моторите. Преди няколко дни един хакер измежду клиентите на Tesla е получил достъп до режима Factory mode на собствения си електромобил Model 3. Тази програма се използва от производителя да контролира параметрите на автомобила по време на заводски тест преди доставката на клиентите. Това е безполезно за обикновените потребители, но позволява на екрана да бъдат показани множество параметри на електрониката и електрическата задвижваща система, които не са достъпни на обикновения шофьор.