Отзовават над 285 хил. автомобила, включително около 250 хил. Model 3 и Model Y
Пътуването на Tesla в Китай далеч не е дълга тиха река. След подозренията за шпионаж чрез камерите на автомобилите си, скандала на автомобилното изложение в Шанхай, американската марка трябва да се изправи пред нов проблем.
Tesla трябва да отзове повече от 285 000 автомобила, включително около 250 000 Model 3 и Model Y, произведени в Китай, както и 35 000 Model 3, произведени в американския завод във Фремонт.
След проблеми, свързани с различните устройства за подпомагане на шофирането (дори се споменават няколко фатални произшествия), трябва да се приложи актуализация, за да се предотврати неволното задействане на определени помощни средства, което би довело до внезапно ускорение. Неизправността би била системата за контрол на скоростта, която има за цел автоматично да приведе в съответствие скоростта на Tesla с тази на другите околни автомобили. Много практична функция при задръствания например и която е в основата на асистираното решение за шофиране.
Китайските потребители могат да върнат автомобила си в дилърството или директно да извършат актуализацията, която остава чисто софтуерна, директно у дома, използвайки тяхната интернет връзка.
Ако успехът на Tesla в Китай е неоспорим, калифорнийският производител продаде над 33 000 автомобила през май, което е ръст от 29% в сравнение с предходния месец, това съобщение, идващо директно от китайските власти, веднага предизвика раздвижване на пазарите. 8% спад в запасите на Tesla през следващите часове.
Вместо напомняне, марката вече отзова пак в Китай още през октомври 2020 г. 30 000 автомобила за проблеми с окачването, които може да се окажат опасни, през ноември 2020 г. - 870 други за елементи на покрива, които могат да се откачат по време на шофиране и да се сблъскат с автомобилите , следващи Tesla.
Европейските модели изглеждат по-малко проблемни от тези, щкоито отзовават в Китай.