Първа среща с електрическия вариант на новото поколение на Renault Kangoo
Десет години след появата на първото електрическо Kangoo, което тогава получи допълнителното означение Z.E., от Renault вече могат да се похвалят с над 700 000 продажби от екологичния транспортьор. Сега идва ред на второто издание на успешния модел, който до момента е лидер сред електрическите лекотоварни модели в своя сегмент от пазара в Европа. Едва ли има нужда да уточняваме, че електрификацията при автомобилите за момента е най-ефективна основно при тези с градско предназначение, така че лекотоварните модели, използвани толкова широко от почти всички възможни видове малък, среден и голям бизнес, включително сред куриерските фирми, са един превъзходен пример за това как електрическото задвижване може да спести огромно количество локални вредни емисии в градовете, а предвид особеностите при експлоатацията на този тип машини зареждането сравнително лесно може да бъде организирано така, че да не затруднява обсега на действие на превозните средства.
В новата си генерация електрическото Kangoo вече носи добилото популарност наименование E-TECH Electric, а техниката му се възползва от всички предимства, характерни за модела с конвенционално задвижване, включително плъзгащата се врата отдясно, модерните асистиращи системи и съвременното мултимедийно оборудване.
Кабината се откроява със солидна изработка, приятен дизайн и много добра екипировка, като особено приятно впечатление прави качеството на изображението от камерата, която замества традиционното вътрешно огледало за обратно виждане. Тъй като водачите на Kangoo са от хората, които се налага да прекарват дълги периоди от време в автомобила, ергономията тук е от особено голямо значение – възможностите за намиране на оптимална позиция зад волана ще удовлетвори нуждите на хора с всякакъв ръст и телосложение, управлението на функциите е максимално интуитивно и не отклонява излишно вниманието, а местата за предмети са много, големи и лесно достъпни.
Като цяло маниерът, по който се придвижва електрическата френска „баничарка”, е изключително приятен във всекидневието – автомобилът има солидна, но плавно разгръщаща се тяга, системата за рекуперация работи безупречно, усещането от спирачния педал е съвсем естествено – в интерес на истината има претендиращи за премиум характер електромобили, които не могат да се похвалят с хармоничността на управление, с която може да се похвали Renault Kangoo E-TECH. Както може да се очаква, задвижването, разполагащо със солидните 90 кВт мощност и 245 Нм максимален въртящ момент е настроено така, че да се преследва постигане на колкото се може по-добър пробег с едно зареждане, така че динамиката е по-скоро добра, отколкото изключителна, но никога недостатъчна. И, което е по-същественото, автомобилът без никакви затруднения постига автономност на движение от около 300 километра с едно зареждане на високоволтовата акумулаторна батерия. Батерията се зарежда от 15% до 80% за 2 часа 40 часа от 11 кВт Wallbox и по-малко от 6 часа при 7,4 кВт Wallbox. На бърза зарядна станция 22 кВт могат да се възстановят 170 км от пробега за половин час.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Renault