Камуи Кобаяши сложи точка на първата група тестове в Барселона с най-добро време. Пилотът на Sauber изпревари с 249 хилядни най-бързият от вчера Пастор Малдонадо (Williams).
Рекордната обиколка на Кобаяши, която японецът записа в края на сутрешната сесия с меките гуми на Pirelli, бе и най-добрата от началото на тестовете в Барселона. Успоредно с това екипът на Sauber бе най-активният днес със своите 145 тура, въпреки че Кобаяши пропусна последния четвърт час заради това, че остана без гориво на пистата.
Пастор Малдонадо отдели голяма част от сутрешната сесия за състезателна симулация, но в края й направи няколко квалификационни опита със супер меките гуми на Pirelli, което му гарантира второто място в края на деня. На повече от половин секунда зад него завърши пилотът на Force India Пол ди Реста, който единствен подобри резултата си следобед. Сутринта обаче шотландецът се озова в чакъла на девети завой и провокира един от трите червени флага днес. Другите бяха дело на Sauber и McLaren.
Четвъртият Дженсън Бътън записа своята най-бърза обиколка още в началото на деня и то с твърдия комплект гуми. Въпреки това той остана в секундата на Кобаяши за разлика от Фелипе Маса (Ferrari) и Марк Уебър (Red Bull), които не правеха квалификационни симулации днес и останаха пети и шести. В края на сутрешната сесия Маса сложи супер меките гуми, но в крайна сметка не записа бърза обиколка с тях.
Осмият Нико Розберг, който остана зад Жан-Ерик Верн (Toro Rosso), също натрупа солиден километраж. По време на сутрешната сесия пилотът на Mercedes направи пълна състезателна симулация, а по време на следобедната я допълни с няколко къси серии, като в крайна сметка приключи деня със 139 обиколки. Два пъти по-малко записа срещу името си деветият Хейки Ковалайнен. Проблем в електрониката принуди механиците на Caterham да сменят двигателя на финландеца, което провали сутрешната му сесия.
Само девет отбора взеха участие в последния ден от втората група предсезонните тестове. Екипът на HRT въобще не пътува до Барселона, тъй като продължава подготовката на новия си автомобил, а Lotus пое към Енстоун още след първия ден заради проблем с шасито, който нямаше как да бъде отстранен на пистата. Marussia също пропусна последния ден, въпреки че бе на „Каталуня“. Според първоначалната информация повреда в окачването е причината Шарл Пик да не запише нито една обиколка.