Тестовете на новата генерация рали автомобили стартират още идния месец. През 2017 г. 1,6-литровите мотори ще генерират 400 к.с.
В средата на миналата година ФИА гласува серия от промени в техническия правилник на WRC, чиято цел е да направят върховите автомобили в шампионата значително по-зрелищни от настоящите. Отборите отдавна стартираха развитието на новите машини, но същинските тестове ще започнат през април.
VW оборудва настоящата спецификация на Polo R WRC с новия аеродинамичен кит и двигател още през миналата лято и е най-напред в подготовката си за сезон 2017. След рали „Аржентина” ще бъде готов и първият Polo R WRC от новата генерация, като Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала ще отговарят първоначално за тестовете. Впоследствие щафетата ще поемат Маркус Грьонхолм и Дитер Депинг.
„Отборът постоянно прави малки подобрения”, коментира Грьонхолм за британското издание Autosport.”Участвам в най-различни тестове и определено мога да кажа, че всичко изглежда много обещаващо. Но това е единственото, което мога да споделя.”
Екипът на Citroen, който си взе едногодишна "отпуска" от WRC за развитието на новия автомобил, е планирал шейкдаун на тестовата писта в Сатори до Париж също за идния месец. Алекс Бенгю ще е отговаря за него. По-късно той, титулярът Крис Мийк, Стефан Лефевр и Крейг Брийн започват тестовете на макадам. Французите ще използват успоредно два автомобила, за да ускорят процеса.
„Това е стандартна процедура за Citroen”, обяснява тим-шефът Ив Матон. „И тази година ще е така. Вторият тестов автомобил естествено ще е еволюция на първия. Първият, който ще използваме през април, няма да бъде близо до спецификацията, която ще хомологираме, но вторият ще споделя много общи характеристики.”
Задачата на Toyota изглежда най-тежка, тъй като японците се завръщат в рали спорта със заводски отбор след близо две десетилетия пауза. Томи Макинен отговаря за програмата, като подготвеният от неговия екип автомобил вече е направил шейкдаун във Финландия. Същинските тестовете на Yaris WRC обаче започват през април.
M-Sport и Hyundai все още не са обявили конкретните планове, но се очаква новите Fiesta RS WRC и i20 WRC да атакуват тестовите отсечки през юни, най-късно юли.