Сред основните предимства на електромобила e паркирането на много малка площ и бързото презареждане от стандартен електрически контакт
Компанията Toyota започва в Токио да експериментира Tokyo Open Road Project за масово използване на електрически превозни средства i-Road pd кратки пътувания из задръстените улици на мегаполиса. През годината сто участници от проекта (сега те са подбрани сред обикновените граждани) ще използват 10 екземпляра i-Road. На всеки от участниците ще се падне средно по един месец управление на триколката.
Според предварителния план двуместният i-Road трябва да има автономен пробег от 50-км с едно зареждане.
Досега с обичайни потребители са проведени конвенционални тестове по средностатистически улици на неголеми градове, като Тойота и Гренобъл.
Снимките показват гренобълската система за споделяне Cité Lib by Ha:mo.
Според виждането на Toyota „личната капсула” i-Road е важен елемент на транспортната система „Хармонична обилност” (Ha: МО). Това предвижда комбинирано пътуване с няколко вида транспорт, избрани въз основа на обстоятелствата. И електромобилът i-Road е отговорен за късете разстояния (дом- магазин, къща-жп гара, метро-дом).
Като част от експеримента е предложена малка програма за индивидуализация. Участниците в проекта ще имат възможност да разпечатат на 3D-принтер оригинални сменяеми панели за i-Road, включително r kd текстурирана повърхност.
По време на теста Open Road Toyota възнамерява да събeрe два вида данни. Първо, какви са впечатленията от водачите за самата триколка: какво е направено добре и какво не е добре. Второ – заедно с оператори на паркинги и собственици на търговски сгради Toyta ще търсят в центъра на града неизползваните площи с достъп до електрическата мрежа, където могат да бъдат зареждани возилата i-Road.
Сред основните предимства на триколката i-Road e паркирането на много малка площ и бързото презареждане от стандартен електрически контакт при 100 V.
Непретенциозното превозно средство е широчината от 85 см и дължината от 2,35 метра, което според японците дава възможност за по-добро използване на инфраструктурата на града. Тестовете i-Road в такъв голям мегаполис като Токио за Toyota е още една стъпка към реализирането на мечтата – разпространяване на системата Ha:Мo в целия свят.