Ferrari и Фетел обаче сътвориха най-голямата изненада на „Каталуня” днес
Люис Хамилтън записа най-добро време в първия ден от предсезонната подготовка на отборите. Трикратният световен шампион пое щафетата от новия си съотборник Валтери Ботас за следобедната сесия и привлече моментално интереса върху себе си, тъй като върху W08 се появи типичната за останалите отбори „акулска перка”.
Най-бързата обиколка на британеца обаче бе постигната с класическия капак на двигателя – 1:21.765. За сравнение най-доброто квалификационно постижение в Испания миналата година бе 1:22.000, отново дело на Хамилтън и Mercedes.
Голямата изненада днес обаче сътвори екипът на Ferrari. Себастиан Фетел завърши само на 113 хилядни зад Хамилтън, въпреки че записа бързата си обиколка с медиум, а не със софт сликове. Ако германецът бе направил и серия с меките гуми, то Ferrari вероятно щеше да бъде на върха и то с повече от приличен аванс.
Williams също направи отлична заявка в началото на предсезонната подготовка. Фелипе Маса се завърна в падока с 1:22.076 и се пребори за третото място, изпреварвайки Кевин Магнусен и Haas с две десети. В края на сесията Даниел Рикардо стигна до петата позиция, но едва ли екипът на Red Bull е особено доволен от първия ден на „Каталуня”. Повреда на един от сензорите на задвижващата система и проблем с батерията ограничиха програмата на австрийците до 50 обиколки.
Люис Хамилтън и Валтери Ботас завъртяха общо 152 за Mercedes, като Ferrari и Williams бяха единствените други отбори, които прескочиха границата от 100.
Времената следобед очаквано се подобриха и Ботас се смъкна до шестото място, но на повече от половин секунда пред седмия Серхио Перес (Force India). Заради повреда в изпускателната система мексиканецът пропусна голяма част от следобедната сесия.
Карлос Сайнц (Toro Rosso), Нико Хюлкенберг (Renault) и Фернандо Алонсо (McLaren) допълниха челната десетка. Първият ден от предсезонната подготовка се оказа същински кошмар за испанеца и неговия екип. Теч на масло в задвижващата система на Honda ограничи програмата му сутринта, а преди да запише най-бързата си обиколка следобед двигателят му изведнъж спря.
Sauber със старата задвижваща система на Ferrari очаквано остана в дъното на колоната при отсъствието на Manor. Пет секунди разделиха Маркус Ериксон от най-бързия днес Люис Хамилтън.