До края на годината (вероятно във Франкфурт през септември) всички тайни ще бъдат разкрити
Audi A5 Sportback с пет врати на актуалното поколение е в производство от 2016 г. без радикални промени. Въпреки това, има планирано обновяване на предната част, която трябва да следва стилистиката на фамилията А4, която вече е предначертана. До края на годината (вероятно във Франкфурт през септември) всички тайни ще бъдат разкрити, но засега за нас остават само прогнозите.
За разлика от A4, актуализацията на A5 не засяга панелите на вратите. Но по традиция в средата на жизнения цикъл на автомобила са необходими промени: броните, радиаторната решетка и цялата оптика са нови.
Интериорът не попадна в тази серия от шпионски снимки, но знаем какво да очакваме в него, също като в А4 там ще се появи нов чувствителен на допир централен дисплей с диагонал от 10,1, който ще позволи премахването на контролера MMI на тунела.
Големите клетки в радиаторната решетка на тестовия прототип намекват, че автомобилът е с пакет S line. И изглежда, че тук няма да има спорен дизайнерски елемент: фалшив въздухозаборник на решетката и капака, като в A4 / S4. Но в прототипа Sportback намираме друг фалшив момент- огромни трапецовидни накрайници на изпускателната система по краищата на задната броня, уви, те се чисто декоративни. Между другото, последните шпионски кадри на обновения S5 Coupe показват същия дизайн на предницата на автомобила, само че накрайниците на изпускателната система са различни - четири.
Въпреки че фаровете тук отдалеч приличат на оптиката на A4, в действителност тяхната форма не е идентична. Но новите светлини / мигачите под формата на пунктирана линия в горния край са подобни на А4. Предната броня също прилича на А4 и все пак не съвпада с нея в редица елементи.
Актуализацията на А5 не приключва с това. Както при петте врати, така и при купето, очакваме промени в двигателната гама - по-специално, добавяне на умерени хибридни системи, базирани на 12-волтова мрежа за четирицилиндровите двигатели и базирани на 48-волтова за агрегатите V6 (следвайки примера на обновения през април S5). Всички нови моменти във външния вид, интериора и електрониката ще преминат в “горещия” модел Audi RS5, за който можем да предположим малка корекция на мощността (сега турбо двигателят V6 2,9 генерира 450 к.с. и 600 Нм).