Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Тестват Bugatti Centodieci в уникален въздушен тунел

02.09.2021 10:27

Хиперавтомобилът е един от най-новите шедьоври на френския производител

За да бъдат разработени и тествани автомобилите, които се представят извън вярванията, има нужда от най-силен хардуер. За Bugatti това включва използването на високотехнологичен аеродинамичен тунел, оборудван с гигантско витло, способно да симулира ветрове със скорост до 300 км/ч.

Bugatti Centodieci е един от най-новите шедьоври на хиперавтомобилите на производителя. Този скулптурен състезателен автомобил е вдъхновен от легендарния EB 110, който участва в прераждането на престижната френска марка преди почти 30 години. Неговата ултра опростена форма и карбонов монокок са комбинирани със средно разположен V12 двигател с 550 к.с., захранван от четири турбини. Тази мощност, която и днес е впечатляваща, ее разпределена на четирите колела и позволяваи да се достигне максимална скорост от над 350 км/ч. До 1995 г. са произведени само 96 автомобила EB 110 GT и 32 броя EB 110 Super Sport.

Centodieci, много по-чудовищен, със своя W16 с четири турбини и мощност 1600 к.с., ще бъде произведен само от 10 броя, с единична цена от 8 млн. евро. При такава цена нищо не се оставя на случайността, особено не аеродинамичната ефективност на автомобила. За да се гарантира, че въздушният поток над каросерията позволява на автомобила да стои здраво на земята с висока скорост и че въздушното съпротивление е минимално, Bugatti използва вентилатор, за да съответства на работата на своите автомобили.

Симулация на висока скорост

За да тества автомобилите си в симулирани условия преди пистовите и пътните тестове, Bugatti използва високотехнологичен аеродинамичен тунел, оборудван с витло с диаметър осем метра. Задвижван от двигател с мощност 9300 к.с., последният е в състояние да разбърква огромно количество въздух, преди да го задвижи над опростените каросерии на автомобилите на производителя със скорост над 300 км/ч. Това позволява на инженерите да проверят правилното поведение на въздушния поток около автомобилите, но също така под тях или при арките на колелата.

С максимална скорост от 380 км/ч, Centodieci трябва да държи пътя правилно и да изпуска оптимално въздуха. Всъщност такива скорости рискуват да причинят опасно повдигане на автомобила , ако то не е правилно поставен на земята. Инженерите първо тестват превозното средство, сякаш се движи със 140 км/ч, за да сравнят поведението му с други модели в обхвата, след което правят корекции в целия диапазон на скоростта от 0 до над 300 км/ч. Всеки аеродинамичен елемент, от острието на бронята до вентилационните отвори до задния спойлер, е настроен под определен ъгъл, за да се постигне най-доброто представяне.

Накратко

Bugatti Centodieci, хиперавтомобил с мощност 1600 к.с., лимитиран до 10 екземпляра, е тестван във високотехнологичен аеродинамичен тунел от престижния производител. Това устройство симулира скорости над 300 км/ч, използвайки гигантско витло с диаметър осем метра, задвижвано от двигател с мощност 9300 к.с. Основно оборудване за оптимално тестване на актуалните модели на марката, които надвишават максимална скорост от 350 км/ч.

Коментари
comments powered by Disqus