Столицата на пустинята си е поставила за цел да поеме световната лидерска позиция
От следващия месец в Дубай ще започне няколкомесечен тест за цифрови регистрационни табели. Това не означава, че занапред на автомобила трябва да виси LCD дисплей. Електронните помощници имат много повече функции. Но има и критични гласове.
Съгласно собствените изявления пустинната столица Дубай си е поставила за цел да поеме световната лидерска позиция по отношение на технологиите. Досега толкова добре познато от много метрополиси - но как точно изглежда това? Дубай се опитва с цифрови регистрационни табели, които трябва да бъдат тествани в реални условия до края на годината. Това не означава, че арабите ще разхождат само едни неонови реклами; Много повече, ръководителят на местния орган за регистрация, султан Абдула ал-Марзучи, на първо място набляга на повишаване на безопасността и комфорта.
Табелата с регистрационния номер комуникира
Дигиталните регистрационни номера ще улеснят полицията и спасителните екипи чрез GPS и различни сензори, за да открият незабавно превозното средство в случай на произшествие. Не е достатъчно за световното технологично лидерство? Да, номерата могат много повече, например да анализират ситуацията на трафика и да комуникират с други превозни средства. Например, за да ги информират, когато се променят условията на трафика или възникнат опасни места по отсечката. Освен това, те би трябвало да бъдат свързани с банковата сметка на шофьора и да обработват автоматично таксите за паркиране или пътни такси по магистралите. Това че защитата на данни тук предизвиква студената пот, капеща на яката на ризата, едва ли ще бъде изненада. Критиците поставят основния въпрос до каква степен правителството трябва да узнава подробности за жителите си. Във всеки случай, с цифровите табели и GPS системата, отговорните власти по всяко време ще знаят къде се намира водачът на превозното средство.
До 2030, Дубай иска да смени една четвърт от сегашния автомобилен парк с автономни превозни средства. Но перспективата достига още по-далеч към летящи таксита – дронове, кръжащи във въздуха мотопеди и транспортна система Hyperloop на шефа на Tesla Илън Мъск. Но кой знае - също е възможно тримилионната столица да се изнесе в пустинята. Докладите от теста с цифровите регистрационни табели се очакват през идващия ноември.