Монтирана в автомобила установка може да намали значително емисиите, като превръща отработилите газове в богати на водород компоненти, които се изгарят в двигателя
Коефициентът на полезно действие на съвременните автомобили се подобрил с цели 20 процента от 2010 година насам, като резултат от промените по двигателите, намаляването на теглото и използването на хибридни технологии. Въпреки това постигането на нива на емисии на въглероден двуокис от 95 г/км до 2020/21 година изглежда непостижима цел. Екипът на д-р Атанасиос Цолакис от университета в Бирмингам предлага възможно решение на този проблем. Той създава устройство за каталитичен риформинг на отработилите газове или другояче казано преобразуване чрез поредица от химически реакции при наличие на катализатор. По този начин между съдържащите топлина, вода, въглероден двуокис, и в известна степен кислород (както и разбира се множество други трайни съединения като въглеводороди, азотни окиси и въглероден окис) газове започват реакции при които се генерират богати на водород газове, които се използват от двигателя за обратно изгаряне. Този процес няма нищо общо като химизъм с връщането на отработили газове в двигателя за намаляване на азотните окиси. Проектът се субсидира от английската агенция за финансиране на научни проекти EPSRC и включа още изследователи от Университета Брунел, както и от Ford и Johnson Matthey. Системата използва катализатори с платина и родий. Освен ползите от връщането на гориво обратно в двигателя, се променя и съотношението на горивото с въздуха, а това позволява работа с по-широко отворена дроселова клапана и намаляване на помпените загуби. Технологията може да се използва и за дизеловите двигатели, чийто системи за обработка на газовете в момента използват големи количества гориво за да намалят вредните емисии.
При първите етапи на проекта риформърът ще бъде интегриран в изпускателната система и ще връща малки количества богат на водород газ. По-късно изследователите планират да създадат по-големи и по-ефективни системи.