Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Тиери Пежо: Семейство Пежо не се противопоставя на сливанията

02.06.2009 16:25
Тиери Пежо: Семейство Пежо не се противопоставя на сливанията

Настоящата седмица предлага две основни събития около PSA Peugeot Citroen: новият шеф Филип Варен зае официално своя пост вчера, а утре в Париж ще се състои и Генералната асамблея.

По този повод президентът на надзорния съвет Тиери Пежо, който рядко се изказва в публичното пространство, сподели пред френския вестник Les Echos как компанията може да се възроди и обяви, че е отворен за всяка форма на алианс и партньорство, стига семейство Пежо да остане акционер.

Групата PSA се разклати значително в последно време с изненадващата смяна на шефа й. Достатъчно ли е просто да бъде извършена смяна на върха на пирамидата, за да затворите скобата?

Що се отнася до Кристиян Щрайф, решението, което взехме преди месеци, беше особено важно, но и много трудно. Той беше начело, той беше президент. Но когато надзорният съвет реши, че трябва да направи промяната и смeтне, че е в състояние да намери заместник, то той взема решението и стига до края. Да се намери мениджър от световна величина с голяма компетентност в ситуацията на тежка финансова криза, която преживяваме, не е никак просто. Успяхме да се договорим с Филип Варен, един човек, който притежава всички необходими качества, за да възроди компанията и да я постави в един нов етап на растеж, доходоносност и развитие. От 1 юни – деня, в който той поема своите функции, започва една нова ера. Трябва да се превърнем от уважавана международна компания в световна. По време на срещата на надзорния съвет на 29 март повечето членове настояваха за това в никакъв случай да не поставяме под въпрос направеното от Кристиян Щрайф.

Касаеше се само за проблем със стила на управление ли?

Имаше много съществен управленски проблем, един вид неразбиране и трудности при следването на определен брой взети решения.

Може би е по-трудно за един по-класически тип изпълнителен директор и президент да управлява PSA, отколкото една по традиционно устроена компания?

Управлението на PSA e организирано около надзорен съвет и управителен съвет. Всеки трябва да изпълнява своята роля. Първият представлява всички акционери, не само семейството и е там също и за да номинира управата. Тя, от своя страна, е натоварена с оперативната дейност и представлява компанията навън. Ние се чувстваме много добре с тази система и не е необходимо да има смесване на функциите между двата органа. Освен това всички, които работят за компанията, са много амбициозни. Оттук идва и леката фрустрация, ако постигнатите резултати не са на висота. Оттук произлиза и избора да търсим президент на управителния съвет, който да е със силни, много силни личностни характеристики: каквито бяха Жак Калве, Жан-Мартен Фолц, Кристиян Щрайф и какъвто е Филип Варен. Това е един по-голям стратегически избор. Има нещо, което смятам за основен коз – семейство Пежо, което е акционер от 200 години. Това придава чувство на стабилност на компанията. Нещо друго, което искам да отбележа – аз не се намесвам в оперативната работа, тъй като имам стопроцентово доверие в управлението. В замяна на това, аз винаги присъствам. Трябва да се знае това, което се случва, в каква посока върви компанията и тази информираност минава през един постоянен диалог с управата.

Заздравено ли е днес единството в семейството?

Имаме спорове, както във всички семейства, но ние осъзнаваме огромната отговорност, която носим за развитието и бъдещето на компанията, както и за нашите служители. Не смятам, че проблемите, които се коментират тук или там, са толкова тежки и сложни. Решението да изберем Кристиян Щрайф през ноември 2006 г. бе взето с мнозинство от семейството и съвета. Днес приоритет номер 1 е компанията и нейния растеж. Вече сме преживявали тежки кризи и винаги сме излизали от тях. Трябва да обърнем страницата от тази болезнена глава и да гледаме напред.

Каква е позицията на семейството в тази гигантска игра на монополи, която се разиграва на автомобилната сцена – с грандиозни фалити и сливания?

Целите, които сме си поставили преди много време, са: растеж, доходоносност и независимост. Пожелаваме си да останем независими, да останем в автомобилния бизнес, развивайки се. Доказвали сме в миналото докъде можем да стигнем, ако разполагаме със средствата. След Жан-Мартен Фолц приключихме с цяла една серия от партньорства. Това, което искаме, е да продължим линията, наложена от предишните президенти, в т. ч. и Щрайф и разбира се, да се стремим към по-значимо присъствие на световната сцена.

Наричат ни отшелници, прекалено благоразумни, консервативни, а в същото време предишните поколения са поемали големи рискове. Например покупката на европейските подразделения на Chrysler точно преди тежката криза през 1980 г. Накрая всичко това свърши добре.

Достигнат ли е критичният праг?

Не знам дали съществува критичен праг. Съществуват автомобилни платформи, върху които трябва да се поставят, колкото може по-голям брой автомобили. Това е ключ към съкращаването на разходите. Ние, от своя страна, имаме за цел постоянно да се изкачваме в класацията на световните производители. Семейството изобщо не се противопоставя на алиансите и сливанията. Вярно е, че автомобилният свят се раздвижва неимоверно. Представял ли си е някой преди месеци, че GM ще се раздели с Opel и ще банкрутира.

Администрацията на Барак Обама ще поставя акцента върху автомобилите, които щадят околната среда в САЩ. Не е ли това една неочаквано добра възможност за навлизане на компании, чиито автомобили са с ниско ниво на емисии от въглероден диоксид в Европа като PSA?

Генерира ли кризата възможности? Може би. Предстои да видим с каква скорост ще се промени поведението на американците. Но едно такова предложение ще бъде обсъдено с президента на управителния съвет.

Коментари
comments powered by Disqus