На възраст между 10 и 80 години и въпреки това се радват на висок интерес
Те са на възраст между десет и осемдесет години и въпреки това все още се радват на голям пазарен интерес. Представяме ви десетте автомобила, които вече са станали вечни.
Житейският цикъл на автомобилния пазар никога не е бил толкова кратък:
днес, както е добре известно, средната продължителност на живота на един градски или компактен автомобил е между пет и седем години, а в средата на кариерата му той бива обновяван и получава някои механични и технологични промени, за да остане в играта. Времето обаче минава по-бавно за пазарни ниши, където конкуренцията е по-малко интензивна, а във високите етажи на автомобилната сфера се ползват с голям престиж, където родословието играе много по-важна роля, отколкото технологичния сексапил.
Някои автомобили обаче успяват да не се поддат на индустриалната мода. Други стават безсмъртни, са в състояние да минат през времето, без да изневеряват на своите принципи. Предлагаме ви тази класация, в която попадат десетте автомобила, които винаги са били желани от клиентите.
1. Volkswagen Eos (2006)
Обстойно доработен през 2011 г., Eos беше представен на пазара през 2006 г. Сега той е доайен в гамата на Volkswagen и е последният кабриолет с твърд покрив в своя сегмент.
2. Fiat Punto (2005)
При появата му за него се говореше сякаш е направен от Maserati. Елегантната линия на градския модел на Fiat (по рождение Grande Punto) винаги изглежда добре. В същото време към това се присъединяват качествено изпълнение и използване на съвременни технологии. Това е причината в продължение на единадесет години Punto да продължава да оцелява в една изключително напрегната конкуренция, особено в сянката на всеможещия 500.
3. Aston Martin DB9 (2003)
Най-големият му съперник е съвършенството. Вечният дизайн на DB9 бе леко напудрен в началото на 2010, но той няма възраст. И още, чудесният атмосферен V12 5,9. С появата на DB11 в края на годината Aston Martin ще компенсира технологичното изоставяне спрямо италианските и немските конкуренти.
4. Rolls-Royce Ghost (2003)
С архитектура на древен гръцки храм, чиято фасада е украсена с уникалната радиаторна решетка на Rolls-Royce, флагманът на концерна BMW вече 13 години печели симпатии със своята класическа хубост. Неповторим лукс и най-нови технологии.
5. Ssangyong Rexton (2001)
Вече петнадесет години той е на пазара, въпреки че не е завършен. След последното си обновяване през 2013 г., Rexton днес се задвижва от нов 2,2 дизелов мотор със 178 к.с.
6. Suzuki Jimny (1998)
Пигмей с поведение на боец, който няма възраст. Това не се отнася обаче до вътрешното пространство и техническите му спецификации. Jimny вече почти две десетилетия не е образец за модерност. Но за сметка на това е издръжлив, съчетаващ минималистични размери (3.67 м), един страхотен боец.
7. Lotus Elise (1995)
Той спаси Lotus в края на 1990 г. и оттогава марката оцелява успешно, или почти. Два пъти минава през на операционната маса (2002 г. и 2010 г.), Elise смени неколкократно двигателите (от Rover с Toyota), но никога и философията си. Light is right, това е вечното мото на марката.
8. Mercedes G-класа (1979)
Създаден по военна заповед, Geländewagen днес се чувства малко самотен, след като Land Rover Defender обяви, че минава в пенсия (а Jeep Wrangler промени своята платформа през 2007 г., въпреки своето неизменно поведение). В своята дългогодишна кариера ветеранът от Щутгарт винаги е бил различен, задвижван от неудържими зверове като V6 дизелов двигател или оглавява парада в лявата лента с V8 и V12 AMG (съответно 544 и 612 к.с.).
9. Lada Niva (1976)
Всъщност днес се нарича Lada 4×4. General Motors добави към името Niva. Истински моден феномен в своето начало, тази съветска реликва бе първият автомобил, който съчетава реални възможности с компактни размери (3,72) и много атрактивни цени. Въпреки че сега автомобилът е малко обременен в ценово отношение поради високите екологични данъци...
10. Morgan 4/4 (1936)
Ако всичко върви добре, след двадесет години производството на Morgan 4/4 ще навърши един век (с изключение на няколко години на прекъсване по време на Втората световна война). Винаги в неговата конструкция присъстват дървени компоненти. В класическия модел е монтиран четирицилиндров 1,6 двигател на Ford със 115 к.с., куплиран с петстепенна предавателна кутия от Mazda. И всичко това е достатъчно тези 800 кг да ускорят от 0 до 100 км/ч за 8 сек, а неговият собственик да получи неподражаемо преживяване. Бог да пази Morgan.