Тим-шефът на Toro Rosso Франц Тост е категоричен, че ФИА трябва да отмени забраната за развитие на двигателите и че това ще се отрази положително върху зрелището във Формула 1.
За да ограничи разходите по развитието на новите V6 хибридни задвижващи системи, ФИА въведе така наречената жетонна система, която позволява на производителите да работят само върху строго определени зони. Поради тази причина Mercedes продължава да има огромно предимство в челото, тъй като съперниците на германците не могат да наваксат изоставането си. Това е в ущърб на спорта и Федерацията трябва да свали забраната, за да върне шоуто на пистата, категоричен е Тост.
"Какво искат хората? Искат битки, изпреварвания, да има различни отбори, които се борят за титлата. А как може да се постигне това? Единствено ако има равнопоставеност в сферата на задвижващите системи", коментира Тост за британското издание Autosport.
"В момента един производител има отчетливо предимство спрямо останалите и при тези правила, заради жетонната система, останалите не могат да развиват двигателите си по начина, по който искат. Ако един има предимство, а останалите не могат да наваксат, равнопоставеност няма как да има."
"За мен тя е задължително условие за интересните състезания, защото ако Mercedes, Ferrari, Red Bull и McLaren се борят за титлата в последните два - три кръга, хората ще следят Формула 1. В момента нямат интерес, тъй като знаят предварително резултата. Ето защо смятам, че развитието на задвижващите системи трябва отново да бъде позволено."
Жетонната система не ограничава разходите във Формула 1, категоричен е Тост. "Ако си в челото, то значи си инвестирал огромни суми в началото. Ако не си, трябва да го направиш впоследствие, което е много трудно при този правилник. Принуден си да търсиш заобиколни начини и накрая разходите отново са баснословни."
Toro Rosso и Red Bull са единствените отбори, които използват двигатели на Renault. Ако французите прекратят участието си в шампионата, Red Bull може да се оттегли също от Формула 1 заради липсата на алтернатива при доставчиците на задвижващи системи. Много по-вероятно е обаче Renault да се върне като заводски тим в шампионата, като придобие изпадналия във финансови затруднения Lotus.