Ще стартира в средата на 2019 първоначално на пазарите в Китай, САЩ, Германия и много др.
Elektro-Performance, марката на Volvo – Polestar, представи в Шанхай първия си автомобил: Polestar 1, купе с плъгин хибридно задвижване и 600 к.с., който влиза в производство през 2019 и може веднага да се поръча: Polestar е в съответствие с намерението на Volvo, което беше обявено през юли 2017, че всеки нов модел Volvo, пуснат в експлоатация от 2019, трябва да има поне един електродвигател (но не само). Чисто електрическият обхват трябва да бъде до 150 километра.
Polestar 1 все още е с конвенционалния двигател с вътрешно горене, но главният изпълнителен директор на Polestar (и главент дизайнер на Volvo) Томас Ингенлат заяви: "Най-големия пробег на чисто електрическо задвижване на всички налични в световен мащаб плъгин хибридни автомобили, ние го приемаме повече като електрически автомобил, който е подкрепян от двигател с вътрешно горене. Всички бъдещи модели Polestar са изцяло електрически Performance автомобили, но Polestar 1 съчетава днешната технология с бъдещето: той осигурява перфектно задвижване на Grand Touring Coupé, който е подходящ както за по-дълги пътувания, така и за по-кратки и бързи маршрути".
2 електромотора отзад, 1 четирицилиндров отпред
При Polestar 1 двата електрически мотора на задния мост заедно генерират 218 к.с. В комбинация с четирицилиндровия двигател от фамилията двигатели на Volvo Drive-E, Polestar 1 развива мощност от 441 кВт (600 к.с.) и въртящ момент от 1000 Нм.
Автомобилът с две врати се базира на модулната архитектура (SPA) на Volvo. Въпреки това според Polestar около 50% от частите са нови и изработени от техните собствени инженери. Polestar 1 е с дължина 4,50 метра. За сравнение, Volvo S90 L стъпва със същата платформа до 5,15 метра. Новият размер е вследствие намаляване на междуосието с 32 и задния надвес с 20 сантиметра.
Новото и специфичното в Polestar е системата с двойни електродвигатели на задните колела, които са свързани помежду си чрез планетарна предавка. В режим Pure Polestar 1 се задвижва изцяло на електричество със задно предаване. Диапазонът на пробега до 150 километра би трябвало да позволи на много клиенти да използват изцяло електрическия режим. За по-дълги разстояния или ускорителен режим двата електрически мотора на задния мост работят заедно с 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател, който задвижва предните колела. В така наречения режим на задвижване гореспоменатата мощност от 441 кВт (600 к.с.) и въртящият моменти от 1,000 Нм са налице. Батериите се намират в тунела "кардан", в който, разбира се, няма карданов вал, както и на задната ос. Заедно батериите достигат до 34 кВтч - толкова, колкото и чисто електрическият Renault Zoe (с по-малката батерия). Интересно: над задната част на тунела инженерите са използвали един карбонов капак, който се простира над цялата широчина на каросерията и по този начин подобрява устойчивостта с 60%.
Каросерия от карбон, шаси от Öhlins
"Повечето електрически автомобили са бързи - това е резултат от характеристиките на електрическия мотор. Но Polestar Performance далеч надхвърля чистата праволинейна скорост. Разбира се, става дума за ускорение, но също така и за завиване, забавяне, контрол на окачването, както и усещане за управление. Това е, което Polestar разбира като прогресивен Performance ", казва Томас Ингенлат, обяснявайки усилията, свързани с напречната динамика.
Така, не само структурният елемент на задната ос е от карбон, но и цялата каросерия на Polestar 1 до голяма степен е изработена от въглеродни влакна, които според производителя редуцират теглото с 230 кг и подобряват устойчивостта на усукване с около 45% (от 22 Nmm-2-32 Nmm-2). Освен това по-малкото тегло на горните части на каросерията смъква центъра на тежестта на Polestar 1, което подобрява маневреността и управлението. Като цяло карбоновото шаси ще намали теглото на Polestar 1 с цели 240 килограма и така ще компенсира допълнителното тегло на батериите. С окачването на Öhlins Volvo вече придоби опит в Performance превозните средства. За пръв път Polestar 1 ще получи новоразработената от шведски специалисти система за активно контролиране за демфериране (Continuously Controlled Electronic Suspension – CESi). Всеки амортисьор има нов електронен вентил, който непрекъснато следи командите на водача и особеностите на пътната настилка и регулира характеристиките спрямо новите условия в рамките на две милисекунди. Настройките на окачването могат да се променят от автомобила.
Torque Vectoring и силни спирачки
Освен това планетарната трансмисия позволява на електродвигателите, разпределението на въртящия момент към задната ос, без да се забавя вътрешното колело в завой при забавяне на автомобила.
Дори и при спиране Polestar не прави полувинчати неща: 6-бутални спирачни апарати на Akebono и 400-милиметрови дискове осигуряват прилично спиране/забавяне. Разпределението на теглото е в съотношение 48:52 между предната и задната част.
Първи контакт с Polestar 1 - стар познайник
Първата физическа среща с новото Coupé plug-in хибрид напомня на IAA 2013. Защото екстериорът на Polestar 1 силно напомня на Concept Coupé, представено тогава от Volvo. Разликата идва преди всичко от техниката. Визуално, купето в крайна сметка е едно изпълнено съкровено желание: не само феновете на Volvo желаеха по онова време купето с две врати да се произвежда серийно.
Интериорът вече буди много спомени. Моделът и техническата база очевидно е Volvo S90. Голям сензорен екран над централната конзола,инструменти, скромно скандинавско оформление и икономичен контакт с елементи за управление - всичко напомня на сегашната линия на голямо Volvo.
Зад волана ни очаква дълбоката, ергономично балансирана седалка, която въпреки това позволява добра видимост. Предните пътници могат да се чувстват сигурни в удобните седалки в близост до доста високата централна конзола, без изобщо някъде да е тясно. Съвсем различно е отзад: там по-скоро е най-подходящо за деца. При външна дължина от 4,50 метра, как ли е малкото пространство на икономичната опаковка: визуално атрактивните пропорции са дълъг преден капак и плоско предно стъкло или батериите в тунела и отзад задните седалки. В багажника може да видите шикозен, дебел кабел в оранжево, които са завити на преградата зад плексигласа. Въпреки че задната седалка може да бъде сгъната при пренасяне на багаж. Това би трябвало да бъде задният допълнителен багажник с ремъци за багажа. И красивата мека кожа не би се повредила, ако трябва да се сложат куфари зад предните седалки.
Цена - колко струва Polestar 1
Но всекидневните транспортни задачи със сигурност не са били на преден план по време на разработката на Polestar 1. "Един красив GT винаги привлича постоянно голям брой клиенти, които просто харесват такива автомобили и са ентусиазирани от тяхната техника", казва Томас Ингенлат. Ако тези GT фенове задължително искат да притежават и да купят Polestar 1, вероятно ще има изключения от концепцията за фиксирана сума. За ориентация: Ингенлат вижда Polestar 1 в ценови диапазон от 130 000 до 150 000 евро. Не е малко за купе на първоначално неизвестна марка, но вероятно не е достатъчно, за карбонова каросерия и иновативна задвижваща система с 34 кВт батерии.
Polestar 1 ще стартира в средата на 2019, като стъпи първоначално на пазарите в Китай, САЩ, Германия, Швеция, Норвегия, Дания, Великобритания, Испания, Полша, Франция, Португалия, Швейцария, Белгия, Канада и Холандия. Заявки вече могат да се правят. Който иска да резервира Polestar 1, той трябва да внесе авансово 2500 евро.
Заключение
Първият модел на Polestar е по-скоро фар, отколкото стартов изстрел за всички изцяло електрически серийни модели Volvo. Първо, 2 + 2- местниятGrand Tourer Coupé с така наречения Electric Performance Hybrid все още има мощен двигател с вътрешно горене на борда. И второ, всяка година трябва да бъдат произвеждани максимум 500 автомобила. Те, също не могат да се купуват по класическия начин: автомобилите се предлагат на абонамент за клиента с фиксиран лихвен процент, който може да се допълва от допълнителни услуги.
Polestar 2 и Polestar 3 в процес на разработка
Но: всички бъдещи модели Polestar трябва да бъдат с изцяло електрическо задвижване. Нека да започнем с Polestar 2. Той ще бъде първият електрически автомобил на батериите (BEV) на Volvo Car Group. Среднокласният модел между другото ще се конкурира с Model 3 на Tesla. Той все още е в процес на разработка, а производството се предвижда да стартира в новия завод в Ченгду в края на 2019, с по-голям тираж в сравнение с Polestar 1. При всички случаи капацитетът на новия завод на година трябва да бъде петцифрено число.
Polestar 3 с в заключителна фаза на проектиране. Големият SUV-подобен електрически автомобил, ще отразява ценово и обема на производство първите два модела Polestar.